Pink Elephant

Kennisbank

Pink Elephant

Kennisbank
  • Guide

    IT Service Catalogue

    De servicecatalogus is van onschatbare waarde voor een bedrijf. Het speelt een cruciale rol als toegangspunt tot alle producten en...
    Lees meer
  • Article Education

    ITIL 4’s Service Value System

    Een belangrijk onderdeel van ITIL 4 is het service value system, welke de behoeften van belanghebbenden omzet in voordelen. Met...
    Lees meer
  • Guide

    ITSM Tool Selectie Gids

    Dus u bent op zoek naar een ITSM Tool? Het kiezen van een IT Service Management (ITSM) toolset is een...
    Lees meer
  • Guide

    ITIL 4 Praktijken

    Praktijken vormen een kernelement van het ITIL® 4 Service Value System. In ITIL 4 is een praktijk een set van...
    Lees meer
  • Education Guide

    ITIL 4 Startersgids

    Aan de slag gaan met ITIL 4 kan een ontmoedigende taak zijn. Om uw reis te vergemakkelijken hebben we een...
    Lees meer
  • Education

    ITIL® Introductie

    De Information Technology Infrastructure Library (ITIL®) is een gestructureerde aanpak voor het leveren van een gewenste kwaliteit van IT Services.
    Lees meer
  • Education White Paper

    White paper ITIL®

    ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse…
    Lees meer
  • Education

    Request Fulfillment

    Request fulfillment verwerkt service requests (serviceverleningsverzoeken) van de gebruikers. Een service request kan bijvoorbeeld het verzoek zijn om een wachtwoord…
    Lees meer
  • Education

    Continue Serviceverbetering

    Het doel van continue serviceverbetering (CSI) is om IT Service continu af te stemmen op de wijzigende en toekomstige behoeften…
    Lees meer
  • Education

    Service Automatisering

    Service Automatisering moet worden ingezet om de utility en warranty van de IT service te verbeteren. Service automatisering biedt onder…
    Lees meer
  • Education

    Change Management

    Een proces dat in iedere IT organisatie voorkomt is Change Management. Een change is een toevoeging, aanpassing of verwijdering van…
    Lees meer
  • Education

    Incident Management

    Een incident is een ongeplande onderbreking of kwaliteitsvermindering van een IT Service. Storing van een configuratie-item die nog geen impact…
    Lees meer
  • Education

    Problem Management

    Een problem is een onbekende oorzaak van één of meer incidenten. Het proces problem management gaat op een gestructureerde wijze…
    Lees meer
  • Education

    Serviceproductie

    Het hoofddoel van serviceproductie volgens ITIL® is het bereiken van effectiviteit en efficiëntie in de levering en ondersteuning van services,…
    Lees meer
  • Education

    Service-ontwerp

    In de fase service-ontwerp worden de richtlijnen behandeld voor de ontwikkeling van services, service management processen en het ontwerp van…
    Lees meer
  • Education

    Servicetransitie

    In de fase van servicetransitie gaat het om de richtlijnen voor het ontwikkelen en verbeteren van de capabilities die nodig…
    Lees meer
  • Education

    Servicestrategie

    De as van de servicelevenscyclus is servicestrategie. Servicestrategie is de fase die zich bezig houdt met het ontwerp, de ontwikkeling…
    Lees meer
  • Education

    Service Management

    ITIL® is samenvattend een methode die zich in de praktijk heeft bewezen (een zogenaamde best practice). Het uitgangspunt van ITIL® is…
    Lees meer
  • Education

    De Servicelevenscyclus

    ITIL® benadert Service Management vanuit de levenscyclus van een service. In feite komt het neer op een ‘best practice’ organisatiemodel…
    Lees meer
  • Education

    ITIL® Service Management

    De Information Technology Infrastructure Library (ITIL®) is een gestructureerde aanpak voor het leveren van een gewenste kwaliteit van IT Services.
    Lees meer