Organisational Changes

Organisational Changes

De meeste bedrijven zijn hedendaags zo afhankelijk van IT voor succes dat het absoluut noodzakelijk is dat IT een strategische asset wordt. Dus waarom vinden zoveel IT-organisaties het zo moeilijk (om een ​​raamwerk voor best practices) te adopteren, waardoor het bedrijf uiteindelijk in gevaar komt? De aanschaf van technologie, het managen van uw partners en het implementatieproces pakken niet de belangrijkste kritische succesfactor aan om een ​​succesvolle dienstverlener te worden.

 

 

Pink Elephant heeft altijd het belang erkend van culturele en organisatorische veranderingen voor de succesvolle implementatie van IT Service Management. ITIL® erkent nu IT-servicemanagement als een set van organisatorische capaciteiten die zijn opgebouwd rond (resources), waaronder PEOPLE.

Bij het nemen van een holistische kijk op een procesveranderingsinitiatief, moeten organisaties mensen beschouwen als een kritische succesfactor naast proces en technologie. De bereidheid van medewerkers om te veranderen wordt meestal bepaald door hoe goed ze de algemene visie, het specifieke plan, hun deel van het plan en de voordelen voor hen als individuen kennen. Het vaak geciteerde ‘WIIFM – Whats in it for me?’

De menselijke conditie brengt een groot aantal variabelen in gedrag met zich mee, wat resulteert in een scala aan aandachtspunten. Voor projectsucces is weerstand tegen organisatieverandering een sleutelfactor. Als deze weerstand niet wordt geïdentificeerd, aangepakt en beheerd, kan dit leiden tot grotere problemen en projectkosten dan oorspronkelijk gepland. Er zijn een aantal informatiebronnen om organisaties te helpen bij het effectief managen van een veranderingsprogramma. Pink Elephant verwijst vaak naar het werk van Harvard-professor John P Kotter, waarin hij de ‘8 stappen’ beschrijft om succesvolle verandering te leiden, waaronder:

 

  • Vorm een sterke coalitie – leiderschap en voorbeeldgedrag
  • Creëer de Visie en Communicatie – betrokkenheid van alle aandeelhouders
  • Creëer korte termijn doelen – zichtbare resultaten voor motivatie

Het is belangrijk om jezelf te bewapenen met zoveel mogelijk middelen en tools om ervoor te zorgen dat je project een succes wordt. Onze levensmissie is om organisaties te helpen verbeteringen aan te brengen in de diensten die ze aanbieden. Een serviceorganisatie moet een servicecultuur aansturen. U moet de cultuur van de organisatie erkennen zoals die momenteel bestaat en beslissen of deze het gedrag stimuleert dat u in uw omgeving wilt.

Om onze klanten te helpen het beste resultaat te behalen, verzorgen wij nu naast Kotter ook ABC workshops.

Dus hoe werkt ABC binnen de ICT?
ABC  staat voor Attitude, Behaviour and Culture binnen IT-organisaties. Het zijn de gecombineerde elementen van ABC die het succes of falen van uw ITSM-initiatieven zullen bepalen.

Het succesvol aanpakken van ABC zorgt voor buy-in, toewijding, betrokkenheid, eigenaarschap, zelfverbetering, voortdurende verbetering en, nog belangrijker, een ITSM-organisatie die zakelijke toegevoegde waarde kan realiseren, en een efficiënte en effectieve IT-organisatie met tevreden klanten en medewerkers.

  • Attitude – What people think and feel
  • Behaviour – What people do, influenced by attitude and culture
  • Culture – The accepted ways of working in an organisation

Het zijn de ABC-problemen die veel IT-organisaties ervan weerhouden de voordelen van ITSM-verbeterprojecten te realiseren. Een recent Forrester-rapport onthulde dat 52% van dergelijke initiatieven mislukken vanwege weerstand tegen organisatieveranderingen. Tenzij de ABC-problemen worden aangepakt, is de kans groot dat het implementeren van dergelijke frameworks zal mislukken. Kaders alleen zijn niet voldoende en uiteindelijk gaat het om Risico- en Risicomanagement.

Inzicht in de ‘Houding, Gedrag en Cultuur’ van ICT zal laten zien hoe ergste praktijken moeten worden geïdentificeerd, aangepakt en geëlimineerd om het succes van veranderingsprogramma’s te garanderen.

Mensen worden in ITIL erkend als strategische activa, maar hoe beheert u die activa effectief? In een zeer interactieve sessie zal een aantal kleine teams oefeningen krijgen om uit te voeren met behulp van de ABC  (worst practice-kaartenset) die 57 door de industrie erkende ABC worst practices bevat. Deze sessie is bedoeld om de dialoog en discussie tussen de deelnemers te stimuleren en het doel is om de meest voorkomende ABC worst practices en de gevolgen, impact en risico’s voor uw organisatie te identificeren. Deelnemers krijgen inzicht in de verborgen ABC-problemen binnen hun organisatie en kunnen ook ervaringen bespreken met het omgaan met deze ergste praktijken.

 

Contact

Contact

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Misha Macinski

Business Unit Manager Technology +31622949503