BUSINESS SIMULATION GAMES

MarsLander

ITIL 4

BUSINESS SIMULATION GAMES

MarsLander ITIL 4

We hebben ITSM best practices, zoals ITIL®, al eerder gebruikt voor onze Apollo 13 missie naar de maan. Sindsdien is de wereld, en vooral technologie, sterk veranderd. De verwachtingen van de klant zijn anders en er zijn meer concurrenten bijgekomen die ruimtevaart diensten aanbieden. MarsLander is de volgende generatie ruimtetechnologie. Om de MarsLander veilig naar Mars te brengen, wordt een nog hoger niveau van de ITSM-capaciteiten van een organisatie gevraagd.

Daarom hebben we ‘ITSM the next generation’ nodig. Bij de lancering van de MarsLander is veel software betrokken evenals belanghebbenden en klanten wiens ervaringen meegenomen moeten worden. Om de dienstverlening in dit ‘digitale tijdperk’ effectief te beheren, moeten we flexibeler en meer Lean zijn en moeten we werken als end-to-end teams, ervoor zorgen dat software, hardware en services gesynchroniseerd zijn en snel kunnen reageren op veranderingen en nieuwe verzoeken. ITSM-functies zoals ITIL® zijn nog steeds relevant, maar moeten beter inspelen op een snel veranderende wereld. In deze business simulatie game komen bekende benaderingen naar voren, zoals Agile en Lean, en nieuwe benaderingen, zoals VeriSM ™ en ITIL®4. Maar wat betekent ITSM Next generation?

De Business Simulatie Game

In deze simulatie ‘werk’ je in het Digital-serviceteam van SPACE-Y. Een bedrijf dat gegevens, verzameld tijdens hun ruimtemissie, verkoopt aan klanten, zoals universiteiten en onderzoekscentra. De missie van jouw team is duidelijk: “Lanceer een raket met MarsLander, implementeer hem op Mars en verzamel waardevolle gegevens voor universiteiten en onderzoekscentra”.

Jouw uitdaging is om te werken aan het bereiken van alle missiedoelen. De Sales Director heeft direct contact met de klanten en ondertekent nieuwe contracten. De Product Owner zal de achterstand in het werk beheren om ervoor te zorgen dat de missiedoelen worden bereikt. Het Customer Support team ondersteunt de feedback van klanten en Flight Operations zal de vlucht beheren. Het IT-team zorgt ervoor dat problemen en gebeurtenissen worden opgelost volgens de serviceovereenkomst en dat nieuwe aanbiedingen worden geïntegreerd in operationele procedures. Verzoeken en functies moeten op tijd worden gebouwd en vrijgegeven en de feedback van klanten moet zo snel mogelijk worden behandeld om hoge klanttevredenheidsscores te garanderen. Application Development zal software bouwen om nieuwe en veranderende bedrijfs- en klanteneisen te ondersteunen, en zal tegelijkertijd problemen oplossen als deze gerelateerd zijn aan softwarefouten. Dit team wordt ondersteund door de leverancier die services voor gegevensopslag en gegevensondersteuning levert. De servicemanager beheert de voortdurende verbeteringsactiviteiten en zorgt ervoor dat nieuwe en bestaande services de vereiste waarde leveren.

Helaas wordt onze capaciteit om te werken aan het creëren van waarde gedeeltelijk geblokkeerd door ‘waste’, zoals ondersteunende legacy-systemen, work arounds, gebrek aan kennis en handmatige test- en releaseprocedures. De uitdaging is om een ​​balans te vinden tussen het leveren van waarde en het continu verbeteren van de services op een Agile manier.

Doelgroep

Deze simulatie is ontworpen voor rollen binnen en buiten IT. Omdat deze simulatie is gericht op het verkennen en ervaren van een nieuwe manier van werken, hebben deelnemers geen specifieke kennis nodig om deel te nemen. Deze business simulatie game is specifiek geschikt voor:

  • Medewerkers van IT-teams (Operations) die willen onderzoeken hoe een meer servicegerichte manier van werken hun werk leuker en beter kan maken.
  • IT-managers en teamleiders die willen leren hoe ze hun teams kunnen coachen en faciliteren richting high-performing teams
  • Development teams die willen ervaren hoe ze kunnen samenwerken met IT-operatieteams.
  • Business rollen die willen ervaren hoe hun rollen kunnen veranderen als de organisatie begint te werken met Agile en Lean principes.
  • ITSM-specialisten die willen leren wat de waarde kan zijn van werken op een Agile en Lean manier; hoe ITSM-praktijken zoals ITIL® en VeriSM ™ beter kunnen worden afgestemd en geschikt zijn voor gebruik in deze nieuwe omgeving van snelle, onvoorspelbare veranderingen, waarbij oplossingen snel en toch veilig moeten worden geïmplementeerd.
  • Daarnaast helpt deze simulatie IT-operatieteams ook om de volgende stappen richting de DevOps-filosofie en de leidende principes van ITIL® Practitioner te zetten.

Kennisdoelstellingen

Deze simulatie gaat over het verkennen en ervaren hoe je je huidige IT-organisatie kunt transformeren in een meer Agile en Lean-organisatie op basis van ITSM Next Generation-principes zoals ITIL®4, VeriSM ™ en Agile Service Management. De volgende aspecten zullen worden ervaren en besproken:

Wat is de essentie van ITSM Next Generation?
Hoe kunnen we de snelheid van leveren verhogen door de flow te verbeteren?
Hoe kunnen we leveranciers integreren in onze diensten?
Hoe kunnen we nauwer samenwerken met Development?
Hoe kunnen we onze service voortdurend verbeteren door het principe van ‘Minimal Viable Services’ te hanteren?
Hoe kunnen we een flexibele serviceorganisatie worden die snel reageert op veranderende eisen?
Hoe kunnen we klantgerichter worden en dit ‘klantdenken’ ontwikkelen in onze teams?
Hoe kunnen we effectief de werklast (end-to-end) beheren en ongepland werk verminderen?
Hoe kunnen we de klant- en medewerkerstevredenheid vergroten?
Hoe kunnen we de ITSM Next Generation-mogelijkheden gebruiken om zakelijke waarde te leveren?
Hoe kunnen we het principe van ‘co-creatie’ gebruiken om nieuwe diensten te ontwerpen en over te dragen?

Duur

1 dag. De trainingsdagen duren van 10:00 uur tot 17:00 uur.

Contact

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Chantal Clavan

Operations Manager +31618511049