Als het gaat om ITIL en IT Service Management, blijft Pink opvallen! Na 25 jaar en vier versies van ITIL is Pink Elephant nog steeds degene waar iedereen als eerste naar kijkt. Geen enkele andere organisatie is in de loop der jaren zo diep verankerd en invloedrijk geweest in ITIL als Pink Elephant (we noemen onszelf niet voor niets “de ITIL-experts”:-). En nogmaals, we zitten midden in de dingen met ITIL 4.
Pink Elephant heeft zeer nauw samengewerkt met AXELOS in de aanloop naar de lancering van ITIL 4 in februari 2019. We zijn er trots op dat we sinds het allereerste ITIL-boek midden jaren 80 werd gepubliceerd input hebben geleverd, boeken hebben geschreven, cursussen hebben ontwikkeld en voorop hebben gelopen. GEEN ANDERE organisatie is zo diep geworteld en invloedrijk in ITIL als Pink en we zijn even gepassioneerd over de ontwikkeling en release van ITIL 4.
ITIL 4 bouwt voort op wat u al weet. ITIL wordt door duizenden organisaties over de hele wereld gebruikt en wordt wereldwijd geaccepteerd als de best practice-standaard voor IT-servicemanagement. Met ITIL kunnen organisaties:
The ITIL Service Value System De kern van ITIL v3 was een set van 26 processen en functies gerangschikt in een servicelevenscyclus van vijf stappen, bestaande uit servicestrategie, serviceontwerp, servicetransitie, serviceproductie en continue serviceverbetering. ITIL 4 heeft een andere aanpak gekozen, met een Service Value System (SVS) dat laat zien hoe kansen / vraag in waarde worden omgezet. Het bestaat uit een reeks leidende principes, governance, activiteiten in de servicewaardeketen, een reeks van 34 praktijken en voortdurende verbetering.
Figure 2: The Service Value Chain. Image credit: AXELOS.
Waarom is dit model nodig? De servicewaardeketen is ontworpen om flexibeler te zijn dan de servicelevenscyclus van ITIL v3 en omvat servicewaardestromen die indien nodig kunnen interageren tussen de verschillende servicewaardeketenactiviteiten.
ITIL 4 kan in het begin ontmoedigend lijken.Om uw reis te beginnen, hebben we een…
Als het gaat om ITIL en IT Service Management, blijft Pink opvallen! Na 25 jaar…
ITIL® 4 Specialist en Strategist modules nu ook als e-learning beschikbaar Begin 2019 is ITIL®…
Naarden, 2 juni 2020 – Pink Elephant Education maakte vandaag bekend dat het een strategisch…
Pink Elephant breidt ITIL® 4 e-learning aanbod uit Begin 2019 is ITIL® 4 gelanceerd. In…
Let op: De ITIL® 4 Managing Professional Transitie module verloopt in oktober 2020. Deze training,…
Heb jij al 8, 10 of 12 ITIL® v3 credits? Was je eigenlijk van plan…
Pink Elephant gaat in september 2019 overstappen op een nieuw trainingsmodel. Dit model houdt in…