ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver & Support Virtueel
De ITIL® Specialist – Create, Deliver & Support (CDS) is een van de vijf cursussen die nodig zijn om de ITIL 4-benaming Managing Professional (MP) te behalen.
De ITIL 4 Create Deliver Support-training richt zich op de integratie van verschillende waardenstromen en activiteiten om IT-ondersteunde producten en diensten te creëren, leveren en ondersteunen, terwijl ook ondersteunende praktijken, methoden en tools worden behandeld. De cursus richt zich op serviceprestaties en geeft deelnemers inzicht in servicekwaliteit en verbetermethoden. Het stelt IT, praktijkmensen, ook in staat om innovatieve maar betrouwbare technische diensten te blijven leveren.
Deze driedaagse virtuele klassikale cursus behandelt de kernactiviteiten voor servicebeheer en breidt zich uit buiten het huidige bereik van ITIL v3 om het ‘creëren’ van services te dekken.
De training, het materiaal en het examen is Engelstalig.
Examen
De training is inclusief een examenvoucher van het exameninstituut PeopleCert. Met de examenvoucher kun je op ieder willekeurig moment het online examen inplannen via de website van het desbetreffende exameninstituut.
ITIL is een geregistreerd handelsmerk van AXELOS Limited, gebruikt met toestemming van AXELOS Limited. Alle rechten voorbehouden.
Pink Elephant is wereldwijd geaccrediteerd door PeopleCert om ITIL-cursussen te geven voor het certificeringsprogramma.
- Begrijpen hoe u een servicewaardestroom plant en opbouwt om services te creëren, leveren en ondersteunen:
- Leer de concepten en uitdagingen die betrekking hebben op de organisatiestructuur, teamcapaciteiten, rollen en cultuur binnen de SVS
- Begrijp de waarde van positieve communicatie
- Begrijp de planning en het beheer van middelen in de SVS
- Begrijp de waarde en het gebruik van IT in de SVS
- Ontdek hoe relevante ITIL-praktijken bijdragen aan creatie, levering en ondersteuning in de SVS en waardestromen:
- Leer hoe u een waardestroom ontwerpt, ontwikkelt en omzet met behulp van ITIL-methoden
- Leer hoe u gebruikersondersteuning beter kunt bieden met behulp van ITIL-methoden
- Leer hoe u services maakt, levert en ondersteunt:
- Ontdek hoe u werk en activiteiten kunt prioriteren, structureren en coördineren
- Begrijp koop- versus build-overwegingen, sourcing-opties en service-integratiebeheer (SIAM)
De cursusagenda behandelt de volgende ITIL 4-praktijken om u te helpen de belangrijkste factoren te begrijpen die bijdragen aan de succesvolle creatie, levering en ondersteuning van het nieuwe bedrijfsmodel van het servicewaarde-systeem (SVS) van ITIL:
- Service design prijs en orkestratie
- Software ontwikkeling en beheer
- Implementatiebeheer
- Releasebeheer
- Servicevalidatie en testen
- Verander activering
- Tevredenheid van belanghebbenden garanderen
- Service balie
- Incidentbeheer – detectie en oplossing
- Probleembeheer
- Kennismanagement
- Beheer van serviceniveaus
- Monitoring en gebeurtenisbeheer
Examen informatie:
Het online examen is een meerkeuzetentamen van 90 minuten en 40 vragen en wordt afgenomen door een onafhankelijk exameninstituut, PeopleCert.
Een score van 70% is vereist om uw certificaat te ontvangen.
Deelnemers moeten hun ITIL 4 Foundation-certificaat hebben behaald. Bij inschrijving dien je ons een kopie van het certificaat te kunnen overhandigen om tot deze cursus te worden toegelaten.