ITSM Visioning

ITSM Visioning

Visioning & Road Mapping

Wanneer een bedrijf besluit om een ​​IT Service Management (ITSM) -strategie toe te passen, kan het niet in de goede richting kijken zonder de juiste visie.

Een grote transformatie van een afdeling kan onrust en chaos veroorzaken, niet alleen intern bij het personeel, maar ook in de output, zullen klanten dat zien. Daarom is het essentieel om een ​​duidelijke visie voor het project op te stellen waarbij alle belanghebbenden aan boord zijn.

Het adopteren van een nieuwe IT-servicemanagementfilosofie is een behoorlijke onderneming en vereist een bewezen implementatiemethodologie om deze te ondersteunen. Pink Elephant’s uitgebreide hands-on ervaring in het begeleiden van organisaties door dit veranderingsproces heeft een reeks gedefinieerde stappenplannen en sjablonen opgeleverd die onze consultants zullen toepassen op uw organisatie. Samen met onze deskundige begeleiding sturen we uw bedrijf door wat lijkt op onbevaarbaar terrein om de overgang naar de nieuwe manier van werken zo soepel mogelijk te laten verlopen.

 

Hoe ITSM Visioning veelvoorkomende uitdagingen overwint

Door deze gemeenschappelijke visie te creëren, worden de problemen aangepakt die veel IT-organisaties hebben met technologische silo’s, die moeilijk (zowel praktisch als cultureel) af te breken zijn. De denkwijze moet veranderen van ‘technologiesilo’s’ naar ‘diensten die verschillende technologieën gebruiken’. De ITSM Visioning-service van Pink Elephant biedt een duidelijke focus voor de implementatie en geeft alle deelnemers een gevoel van richting en een gemeenschappelijk doel om op te focussen.

Ten tweede: hoewel de richtlijnen van ITIL incrementeel in een gefaseerde aanpak kunnen worden toegepast, is dit simpelweg niet voldoende. Deze benadering moet worden geleid door een algemene strategie en plan waarin de ITIL-disciplines in kaart worden gebracht, die op hun beurt de levering van IT-services voor de hele onderneming bepalen. De gedachte zou niet moeten zijn om ITIL-processen te implementeren, maar om Service Management toe te passen.

Tot slot, hoewel de beslissing van een bedrijf om een ​​kwaliteitsvolle best-practice-aanpak te hanteren voor het leveren en ondersteunen van IT, een positieve eerste stap is, zijn er nog steeds deskundige kennis en begeleiding nodig om ervoor te zorgen dat de stappen die daarna worden genomen tot een succesvol resultaat leiden. Het is essentieel om de aard van een ITSM-transformatie te begrijpen, de logische stappen die nodig zijn voor het implementeren van servicemanagement en de zakelijke waarde die het zal opleveren.

 

Hoe werkt het?

Pink Elephant heeft een service opgezet op basis van vooraf gedefinieerde sjablonen en producten die zijn afgestemd op een geformaliseerd projectplan en ARCI-matrix voor ‘visioning’. Een Pink Elephant Project Manager werkt samen met de klant om alle vereiste belanghebbenden, rollen, verantwoordelijkheden en acties te identificeren die nodig zijn om de visie te realiseren.

Naast projectplannen en sjablonen zullen een aantal presentaties en bewustmakingssessies worden georganiseerd om het communicatieproces te ondersteunen. Een ITSM Visioning Workshop biedt de centrale focus voor het definiëren van de visie en het identificeren van de gewenste toekomstige toestand van de IT-organisatie.

Input voor het definitieve document omvat een inventaris op hoog niveau van huidige klantengroepen, diensten en technologieën, een Key Stakeholder Map die effectieve communicatie mogelijk maakt en de prioriteiten voor procesimplementatie voor het project. De klanten en IT-gebruikers worden ondervraagd om eventuele tegenstrijdige prioriteiten te identificeren, en projectrisico’s worden geïdentificeerd om de juiste risicobeperkende strategieën uit te voeren.

De uiteindelijke output van deze fase van de Roadmap is een Visie Strategiedocument dat moet worden gepresenteerd aan de Stuurgroep voor toestemming om door te gaan naar de volgende fase van het project.

 

Doe een aanvraag

Contact

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Contact

Luci Allen

Head of Operations +44 (0)7595 205888