Service succesvol automatiseren? Ontwikkel altijd eerst een blauwdruk om zeker te weten dat automatiseren leidt tot de beste klantervaring. In deze Pink Elephant Education Workshop leren deelnemers hun eigen Blueprint te maken door in kaart te brengen hoe hun dienstverlening is opgebouwd en wat er nodig is voor service automation. Daarbij gaat de techniek uit van vragen zoals wat is ons serviceconcept, voor wie willen wij iets veranderen en wat gaat ons of onze klant dat opleveren?
Om service te automatiseren is het essentieel te weten aan wie welke dienst wordt geleverd, waarom, hoe, waar, wanneer en binnen welke context. Dat zijn meestal erg complexe processen met veel tussenstappen. Door deze te bespreken in teamverband en grafisch in beeld te brengen, wordt duidelijk welke waarde de dienst voor welke klant heeft. En bovendien welke elementen daarin het belangrijkst zijn voor de uiteindelijke klantervaring. Op basis daarvan kunnen de juiste keuzes voor automatisering worden genomen.
Onze kennis van Blueprints voor Service Automation komt rechtstreeks uit de actuele praktijk. Die kennis zetten we graag om in concrete resultaten voor andere organisaties. Deelnemers vullen tijdens de workshop onder leiding van een ervaren trainer hun eigen Blueprint, weten waar de achterliggende methodiek uit bestaat, kunnen die toepassen en herhalen binnen de eigen organisatie.
"*" geeft vereiste velden aan