
Email Sam
Hoe kunnen we je helpen?
Of u nu op zoek bent naar deskundig ITSM-advies, geavanceerde technologische oplossingen, bekroonde trainingen of praktische IT-ondersteuning, verken onze website en gebruik het zoekveld om eenvoudig de bronnen, inzichten en diensten te vinden die u nodig hebt.
Application Administration Support
Onze toegewijde applicatiebeheerders en IT-professionals zijn speciaal ingezet vanwege hun brede scala aan verantwoordelijkheden.

Taken en verantwoordelijkheden kunnen variëren afhankelijk van de omvang van de organisatie, de sector en de complexiteit van de applicaties die worden beheerd, maar we garanderen dat onze toegewijde applicatiebeheerders en IT-professionals aan je behoeften kunnen voldoen dankzij hun brede expertise en verantwoordelijkheden.
Onze ervaren teamleden kunnen je ondersteunen op de volgende gebieden:
Installatie / Configuratie: Installatie en configuratie van specifieke of meerdere softwareapplicaties, zowel op servers als op clientapparaten. We zorgen ervoor dat aan alle vereisten voor hardware en software wordt voldaan en dat alle noodzakelijke bedrijfsconfiguraties worden toegepast.
Onderhoud en updates: Toepassing van software-updates, patches en upgrades, inclusief testen en gecontroleerde implementatie om verstoringen of downtime tot een minimum te beperken.
Monitoring: We werken volgens de KPI’s van je bedrijfsapplicaties, zoals responstijden, throughput en resourcegebruik, om de prestaties te beoordelen. Zo helpen we bottlenecks, schaalbaarheidsproblemen of kwaliteitsverlies in de loop van de tijd te identificeren.
User Management: We beheren gebruikersaccounts en toegangsrechten binnen applicaties, volgens de goedkeurings-, beperkings- en verwijderingsbeleid van je bedrijf. Diensten omvatten het aanmaken en onderhouden van accounts, het toewijzen van rollen en rechten en het beheren van authenticatie en autorisatie.
Troubleshooting: Door logbestanden, systeemmeldingen of door gebruikers gemelde issues te analyseren, helpen onze beheerders bij het oplossen van problemen. Daarbij werken ze samen met derde partijen of ontwikkelaars om issues en fouten te triëren tot er een oplossing is gevonden.
Security en compliance: Onze applicatiebeheerders spelen een cruciale rol in de beveiliging van je applicaties door maatregelen te implementeren zoals toegangscontrole, encryptie en vulnerability management. Indien nodig zorgen ze er bovendien voor dat applicaties voldoen aan relevante wet- en regelgeving en industriestandaarden.
Documentatie en rapportage: Documentatie en change control staan centraal in onze applicatiebeheerservice. Dit omvat het bijhouden van accurate documentatie, troubleshootinggidsen, processen en installatie-instructies, volledig volgens industriestandaarden en ondersteund door ITIL-methodologie. Applicatierapportages zijn eveneens belangrijk, omdat beheerders inzicht kunnen geven in zaken zoals performance, gebruik, incidenttypen en -volumes.
Waarom kiezen voor Pink Elephant?
- 24/7/365 Beschikbaarheid – Ons Managed Service Centre is 24/7/365 geopend.
- Meertalige support – Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Portugees, Nederlands en meer.
- Lagere operationele kosten – Onze volledig beheerde service gaat gepaard met aanzienlijke kostenbesparingen.
- ITSM Thought Leadership – Al meer dan 40 jaar wereldwijd erkend ITSM Thought Leader.
- Performance-driven – KPI-gestuurd met sterke focus op first time fix en responstijd.
- Innovatie – Toonaangevende technologie en future-proof servicecapaciteiten.
Case studies

Growth powered by Pink Elephant’s SIAM IT Service Desk
Corplex (formerly DS Smith Plastics, Extruded Products) is a leading manufacturer of innovative reusable packaging. With a history spanning 50 years, Corplex rebranded in 2020 after being acquired by Olympus Partners. The company is dedicated to sustainability and excellence, establishing itself as a trusted name in the Reusable Transport Packaging...

Bespoke Customer Service training programme for GTT
Pink Elephant EMEA builds on the success of a GTT’s customer service offering with a bespoke virtual training programme. Find out more below about the objectives, challenges, and successes of delivering a training programme to 250+ GTT employees, in three countries, across three time zones. Find Out More about Customer...

AON optimises ITSM and UX
Aon PLC, a leading British-American multinational professional services firm, offers a wide range of financial risk-mitigation products, including insurance, pension administration, and health insurance plans. To continue delivering exceptional service across its global operations, Aon sought to transform its IT Service Management (ITSM) practices and enhance the user experience. The...