Projectmanagement Simulatie
We schrijven de vierde dynastie in de Egyptische oudheid, zo’n vierduizend jaar geleden. De piramide van Djoser is net gereed, die van Cheops moet nog worden gebouwd. Egypte is een van de belangrijkste beschavingen van dat moment en aan de over van de Nijl worden bouwwerken gemaakt die in de millennia daarna mensen zouden blijven verbazen. Hoe hebben de Egyptenaren dat gerealiseerd?
We ontdekken het tijdens deze interactieve workshop The Challenge of Egypt, waarin we zelf een piramide bouwen. Daarvoor gaan we terug in de tijd en maken we kennis met de farao. Hij geeft zijn vizier Hainunu de opdracht om een piramide te bouwen, zodat hij met alles wat hem dierbaar is op weg kan naar het hiernamaals. Hainunu vindt een geschikte locatie voor de piramide, de steengroeve en het dorp voor de werklui. Hij zorgt ook voor een infrastructuur tussen deze locaties. U bent verantwoordelijk voor de bouw van de piramide en dient een projectorganisatie op te zetten, de risico’s te analyseren en een planning te maken.
In betrekkelijk korte tijd bouwden de oude Egyptenaren enorme bouwwerken. Daarbij was projectmanagement onvermijdelijk. Hoe krijg je anders de miljoenen stenen op de juiste plaats en zorg je ervoor dat tienduizenden mensen zo efficiënt en effectief mogelijk werken? Vanzelfsprekend ging niets vanzelf. Bovendien was het proces continu onderhevig aan de veranderende eisen van de farao, het weer, ziektes, oorlogen etc. Om het hele proces te managen zijn de Egyptenaren zonder twijfel projectmatig en methodisch te werk gegaan en beschikten de projectmanagers over de nodige projectmanagement skills.
In deze interactieve workshop ervaart u tijdens vier spelrondes de belangrijkste kenmerken van methodisch projectmanagement. Dat gebeurt op een actieve en interactieve wijze. Het bouwproces van een piramide wordt letterlijk gesimuleerd en daarbij ervaart u de effectiviteit van de beschikbare beheersinstrumenten van een project. Alle deelnemers hebben een rol tijdens de bouw. Het projectteam krijgt de opdracht de piramide te bouwen binnen een vastgestelde tijd. Het proces wordt beïnvloed door reële gebeurtenissen die horen bij de situatie van die tijd.
Tijdens de verschillende spelrondes worden de prestaties van de deelnemers bekeken en de ervaringen besproken. Aan het einde van het project, als de piramide staat, vindt er een projectevaluatie plaats en worden alle leerpunten op een rij gezet.
De training PRINCE2® is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Agile, en is daarom met name geschikt voor:
De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:
1 dag. De trainingsdagen duren van 10.00 uur tot 17.00 uur.
"*" geeft vereiste velden aan