
Email Eddie
Hoe kunnen we je helpen?
Of u nu op zoek bent naar deskundig ITSM-advies, geavanceerde technologische oplossingen, bekroonde trainingen of praktische IT-ondersteuning, verken onze website en gebruik het zoekveld om eenvoudig de bronnen, inzichten en diensten te vinden die u nodig hebt.
Apollo 13 Simulatie
Kun jij – samen met je team – succesvol een raket naar de maan lanceren vanuit het virtuele NASA Mission Control Center?
Je ondersteunt de bemanning, zorgt voor een veilige ruimtevlucht én realiseert de strategische doelstellingen van de missie. Onderweg krijg je te maken met onverwachte situaties en problemen. Alleen door ITSM-best practices toe te passen, kun je de missie tot een succes maken.

Waarom een Apollo 13 ITSM-simulatie?
Serious game-simulaties plaatsen deelnemers in een realistische, spannende virtuele wereld waarin ze worden uitgedaagd met allerlei opdrachten. Het is een leerzame, interactieve en risicoloze omgeving waarin bedrijfs- en IT-concepten op een leuke en dynamische manier tot leven komen.
Het niet correct toepassen van ITSM-best practices kan grote gevolgen hebben voor een organisatie. Veel bedrijven behalen niet de gewenste waarde uit hun ITSM-investeringen. Wereldwijd erkent men het belang van IT voor succes en continuïteit, maar helaas leiden grote investeringen in ITSM-trainingen en certificeringen vaak niet tot concrete resultaten.
De Apollo 13-serious game-simulatie maakt de abstracte en complexe ITSM-principes tastbaar. Deelnemers passen hun kennis direct toe in een meeslepende praktijkervaring.
En zeg nou zelf – wie wil er nou niet de uitdaging aangaan om een raket naar de maan te sturen?
Hoe draagt een ruimtemissie bij aan beter begrip van ITSM?
De belangrijkste reden waarom ITSM-initiatieven falen, is ABC: Attitude, Behaviour & Culture (houding, gedrag en cultuur). Er wordt vaak te weinig aandacht besteed aan draagvlak creëren, weerstand overwinnen en medewerkers in staat stellen om te veranderen. Veel organisaties zien ITSM-verbeteringen als een eenmalig ‘implementatieproject’ in plaats van het verankeren van Continue Serviceverbetering (CSI) als een structurele vaardigheid binnen de organisatiecultuur.
Daarnaast is IT vaak te intern gericht. Hierdoor vergeten organisaties regelmatig de focus te leggen op de klant en de bedrijfsdoelstellingen. Ook ontbreekt het vaak aan het afstemmen van processen op de behoeften van het bedrijf, en aan het vermogen om de toegevoegde waarde te meten en aan te tonen.
De Apollo 13-ruimtemissie, hoe fantasierijk het scenario ook lijkt, plaatst deelnemers in een realistische setting waarin deze ABC-uitdagingen zich vanzelf voordoen. Alleen door het toepassen van ITSM-best practices kunnen zij de missie tot een goed einde brengen.
Wat levert de Apollo 13 ITSM-simulatie op?
Deze ITSM-simulatie helpt deelnemers om:
- Hun ITSM-prestaties te verbeteren
- Meer klant- en servicegericht te werken
- Hun bestaande ITSM- of ITIL-training te versterken en verdiepen
- Te leren hoe ze processen kunnen verbeteren om waarde te realiseren en bedrijfsrisico’s te beperken
Leerdoelen
De leerdoelen kunnen worden afgestemd op de behoeften van jouw organisatie, maar in het algemeen leren deelnemers:
- Hoe ITSM-best practices toegepast worden in de praktijk en wat de kern van ITSM is
- Hoe je prestaties kunt meten en continu verbeteren
- Hoe je klantgericht blijft werken en de juiste prioriteiten stelt op basis van klantimpact
- Hoe je communicatieve vaardigheden en teamcompetenties ontwikkelt
Case studies

Growth powered by Pink Elephant’s SIAM IT Service Desk
Corplex (formerly DS Smith Plastics, Extruded Products) is a leading manufacturer of innovative reusable packaging. With a history spanning 50 years, Corplex rebranded in 2020 after being acquired by Olympus Partners. The company is dedicated to sustainability and excellence, establishing itself as a trusted name in the Reusable Transport Packaging...

Bespoke Customer Service training programme for GTT
Pink Elephant EMEA builds on the success of a GTT’s customer service offering with a bespoke virtual training programme. Find out more below about the objectives, challenges, and successes of delivering a training programme to 250+ GTT employees, in three countries, across three time zones. Find Out More about Customer...

AON optimises ITSM and UX
Aon PLC, a leading British-American multinational professional services firm, offers a wide range of financial risk-mitigation products, including insurance, pension administration, and health insurance plans. To continue delivering exceptional service across its global operations, Aon sought to transform its IT Service Management (ITSM) practices and enhance the user experience. The...