Zoeken Over Contact
Vragen? staat klaar om je vragen zo snel mogelijk te beantwoorden
Email
X

Hoe kunnen we je helpen?

Welkom bij Pink Academy! Wij bieden een uitgebreid scala aan ITSM- en ESM-diensten die zijn ontworpen om de digitale transformatie van uw organisatie te ondersteunen.

Of u nu op zoek bent naar deskundig ITSM-advies, geavanceerde technologische oplossingen, bekroonde trainingen of praktische IT-ondersteuning, verken onze website en gebruik het zoekveld om eenvoudig de bronnen, inzichten en diensten te vinden die u nodig hebt.

Professional Cloud Service Manager Virtueel

E-Learning: Virtual | Tijdsduur: 3 days | €2399

CCC Professional Cloud Service Manager is een geavanceerde certificering die de fundamentele kennis van kandidaten op het gebied van cloudservicebeheer test. Dit omvat het implementeren van nieuwe oplossingspraktijken met behoud van bestaande systeemprestaties, processen en functies. Het doet dit met aandacht voor de impact op consumenten en aanbieders.

Deze 3-daagse online virtuele cursus is ideaal voor servicemanagementprofessionals die in een cloud computing-context werken. IT-servicemanagementprofessionals en cloudstrategen profiteren ook van dit examen. Professional Cloud Service Manager is een certificering op gevorderd niveau. Het wordt aanbevolen om eerder CCC Cloud Technology Associate en CCC Virtualization Essentials te hebben voltooid en dat deelnemers bekend zijn met Cloud-concepten en woordenschat. Deelnemers profiteren verder van een sterke achtergrond in IT-servicemanagement, die een of meer certificeringen hebben behaald of praktische ervaring hebben met het toepassen van best-practices op het gebied van IT-servicemanagement.

Onderwerpen:

  • Cloud Service Management basisprincipes
  • Cloud Service Management rollen
  • Cloud Service Management strategie
  • Cloud Service Management ontwerp, implementatie en onboarding
  • Cloud Service Management economie
  • Cloud Service Management bestuur
  • De waarde van clouddiensten
  • Populaire service management frameworks
  • Denk aan de terminologie, definities en concepten van Cloud Service Management.
  • De basisterminologie met betrekking tot het beheer van Cloud Service Management uitleggen.
  • Analyseer de strategische middelen en mogelijkheden van een organisatie om met succes cloudservices te ontwerpen, implementeren en uitvoeren.
  • Identificeer en leg belangrijke rollen uit die betrokken zijn bij Cloud Service Management.
  • Vergelijk de relatie tussen de cloud provider en de cloud consument.
  • Onderscheid maken tussen potentiële risico’s en voordelen van het toepassen van een cloudstrategie.
  • Produceer een initiële cloud acceptatie strategie.
  • Illustreer de voordelen en stimuleer de acceptatie van cloudgebaseerde services binnen een organisatie.
  • Identificeer strategieën om risico’s te verminderen en problemen op te lossen die verband houden met de acceptatie van cloud computing en cloudgebaseerde services.
  • Analyseer de impact van de vraag en hoe cloudservices in de ontwerpfase de juiste maat kunnen krijgen.
  • Beschrijf wat een cloudmarktplaats is en maak onderscheid tussen het perspectief van de consument en de aanbieder van een cloudmarktplaats.
  • Analyseer effectief vraagbeheer in cloudgebaseerde servicemodellen.
  • Illustreer de voordelen, risico’s en problemen van DevOps binnen een IT-organisatie.
  • Selecteer geschikte structuren voor het ontwerpen, implementeren en uitvoeren van cloudgebaseerde services binnen traditionele IT-organisaties.
  • Maak een overzicht van de verschillende prijsmodellen voor clouddiensten.
  • Onderzoek de uitdagingen bij het kopen van Cloud gebaseerde services.
  • Ontdek de belangrijkste beheervereisten van het aanbieden van Cloud Service Management.
  • Modelleer principes voor cloudservicebeheer in ICT-activiteiten en IT-servicebeheer.
  • Demonstreer hoe u cloudwaarde kunt koppelen aan de IT-strategie.
  • Noem een aantal populaire en relevante IT-frameworks en standaarden.
  • Voorspel de complexiteit van het ontwerpen, implementeren en uitvoeren van cloudservices.
  • Vergelijk en contrasteer Cloud Service Management met traditioneel IT-servicemanagement in de bestaande IT-organisatie.
  • Denk aan de terminologie, definities en concepten van Cloud Service Management.
  • De basisterminologie met betrekking tot het beheer van Cloud Service Management uitleggen.
  • Analyseer de strategische middelen en mogelijkheden van een organisatie om met succes cloudservices te ontwerpen, implementeren en uitvoeren.
  • Identificeer en leg belangrijke rollen uit die betrokken zijn bij Cloud Service Management.
  • Vergelijk de relatie tussen de cloud provider en de cloud consument.
  • Onderscheid maken tussen potentiële risico’s en voordelen van het toepassen van een cloudstrategie.
  • Produceer een initiële cloud acceptatie strategie.
  • Illustreer de voordelen en stimuleer de acceptatie van cloudgebaseerde services binnen een organisatie.
  • Identificeer strategieën om risico’s te verminderen en problemen op te lossen die verband houden met de acceptatie van cloud computing en cloudgebaseerde services.
  • Analyseer de impact van de vraag en hoe cloudservices in de ontwerpfase de juiste maat kunnen krijgen.
  • Beschrijf wat een cloudmarktplaats is en maak onderscheid tussen het perspectief van de consument en de aanbieder van een cloudmarktplaats.
  • Analyseer effectief vraagbeheer in cloudgebaseerde servicemodellen.
  • Illustreer de voordelen, risico’s en problemen van DevOps binnen een IT-organisatie.
  • Selecteer geschikte structuren voor het ontwerpen, implementeren en uitvoeren van cloudgebaseerde services binnen traditionele IT-organisaties.
  • Maak een overzicht van de verschillende prijsmodellen voor clouddiensten.
  • Onderzoek de uitdagingen bij het kopen van Cloud gebaseerde services.
  • Ontdek de belangrijkste beheervereisten van het aanbieden van Cloud Service Management.
  • Modelleer principes voor cloudservicebeheer in ICT-activiteiten en IT-servicebeheer.
  • Demonstreer hoe u cloudwaarde kunt koppelen aan de IT-strategie.
  • Noem een aantal populaire en relevante IT-frameworks en standaarden.
  • Voorspel de complexiteit van het ontwerpen, implementeren en uitvoeren van cloudservices.
  • Vergelijk en contrasteer Cloud Service Management met traditioneel IT-servicemanagement in de bestaande IT-organisatie.

Virtuele training vereist dat deelnemers tijdens de cursus toegang hebben tot een stabiele internetverbinding en een headset met microfoon om met de instructeur te communiceren.

Het cursusmateriaal bevat uitgebreide referentiematerialen die deelnemers helpen de educatieve ervaring na de cursus voort te zetten. De PCSM-cursus bereidt kandidaten voor op het PCSM-examen van de CCC. De PCSM-cursus wordt onderschreven, erkend en ondersteund door verschillende belangrijke technologieleveranciers en normalisatie-instanties.
De CCC Professional Cloud Service Manager wordt afgenomen aan het einde van de laatste dag van de cursus

Examen informatie:

  • Formaat: Gesloten boek
  • Proctoring: Web-proctoring / In-class proctoring / Testcentrum
  • Duur: 75 minuten
  • Vragen: 25 meerkeuzevragen (1 punt per vraag)
  • Slagingspercentage: 64%

Module Overview

  • Module 1: Cloud Service Management Fundamentals
  • Module 2: Cloud Service Management Roles
  • Module 3: Cloud Service Strategy
  • Module 4: Cloud Service Design, Deployment and Migration
  • Module 5: Cloud Service Management
  • Module 6: Cloud Service Economics
  • Module 7: Cloud Service Governance
  • Module 8: Showing the Value of Cloud Services to the Business
  • Module 9: Popular Service Management Frameworks

Er zijn geen formele voorwaarden. Het wordt echter aanbevolen dat deelnemers bekend zijn met cloudconcepten en woordenschat.

  • Overzicht
    • Denk aan de terminologie, definities en concepten van Cloud Service Management.
    • De basisterminologie met betrekking tot het beheer van Cloud Service Management uitleggen.
    • Analyseer de strategische middelen en mogelijkheden van een organisatie om met succes cloudservices te ontwerpen, implementeren en uitvoeren.
    • Identificeer en leg belangrijke rollen uit die betrokken zijn bij Cloud Service Management.
    • Vergelijk de relatie tussen de cloud provider en de cloud consument.
    • Onderscheid maken tussen potentiële risico’s en voordelen van het toepassen van een cloudstrategie.
    • Produceer een initiële cloud acceptatie strategie.
    • Illustreer de voordelen en stimuleer de acceptatie van cloudgebaseerde services binnen een organisatie.
    • Identificeer strategieën om risico’s te verminderen en problemen op te lossen die verband houden met de acceptatie van cloud computing en cloudgebaseerde services.
    • Analyseer de impact van de vraag en hoe cloudservices in de ontwerpfase de juiste maat kunnen krijgen.
    • Beschrijf wat een cloudmarktplaats is en maak onderscheid tussen het perspectief van de consument en de aanbieder van een cloudmarktplaats.
    • Analyseer effectief vraagbeheer in cloudgebaseerde servicemodellen.
    • Illustreer de voordelen, risico’s en problemen van DevOps binnen een IT-organisatie.
    • Selecteer geschikte structuren voor het ontwerpen, implementeren en uitvoeren van cloudgebaseerde services binnen traditionele IT-organisaties.
    • Maak een overzicht van de verschillende prijsmodellen voor clouddiensten.
    • Onderzoek de uitdagingen bij het kopen van Cloud gebaseerde services.
    • Ontdek de belangrijkste beheervereisten van het aanbieden van Cloud Service Management.
    • Modelleer principes voor cloudservicebeheer in ICT-activiteiten en IT-servicebeheer.
    • Demonstreer hoe u cloudwaarde kunt koppelen aan de IT-strategie.
    • Noem een aantal populaire en relevante IT-frameworks en standaarden.
    • Voorspel de complexiteit van het ontwerpen, implementeren en uitvoeren van cloudservices.
    • Vergelijk en contrasteer Cloud Service Management met traditioneel IT-servicemanagement in de bestaande IT-organisatie.
  • Leerdoelen
    • Denk aan de terminologie, definities en concepten van Cloud Service Management.
    • De basisterminologie met betrekking tot het beheer van Cloud Service Management uitleggen.
    • Analyseer de strategische middelen en mogelijkheden van een organisatie om met succes cloudservices te ontwerpen, implementeren en uitvoeren.
    • Identificeer en leg belangrijke rollen uit die betrokken zijn bij Cloud Service Management.
    • Vergelijk de relatie tussen de cloud provider en de cloud consument.
    • Onderscheid maken tussen potentiële risico’s en voordelen van het toepassen van een cloudstrategie.
    • Produceer een initiële cloud acceptatie strategie.
    • Illustreer de voordelen en stimuleer de acceptatie van cloudgebaseerde services binnen een organisatie.
    • Identificeer strategieën om risico’s te verminderen en problemen op te lossen die verband houden met de acceptatie van cloud computing en cloudgebaseerde services.
    • Analyseer de impact van de vraag en hoe cloudservices in de ontwerpfase de juiste maat kunnen krijgen.
    • Beschrijf wat een cloudmarktplaats is en maak onderscheid tussen het perspectief van de consument en de aanbieder van een cloudmarktplaats.
    • Analyseer effectief vraagbeheer in cloudgebaseerde servicemodellen.
    • Illustreer de voordelen, risico’s en problemen van DevOps binnen een IT-organisatie.
    • Selecteer geschikte structuren voor het ontwerpen, implementeren en uitvoeren van cloudgebaseerde services binnen traditionele IT-organisaties.
    • Maak een overzicht van de verschillende prijsmodellen voor clouddiensten.
    • Onderzoek de uitdagingen bij het kopen van Cloud gebaseerde services.
    • Ontdek de belangrijkste beheervereisten van het aanbieden van Cloud Service Management.
    • Modelleer principes voor cloudservicebeheer in ICT-activiteiten en IT-servicebeheer.
    • Demonstreer hoe u cloudwaarde kunt koppelen aan de IT-strategie.
    • Noem een aantal populaire en relevante IT-frameworks en standaarden.
    • Voorspel de complexiteit van het ontwerpen, implementeren en uitvoeren van cloudservices.
    • Vergelijk en contrasteer Cloud Service Management met traditioneel IT-servicemanagement in de bestaande IT-organisatie.
  • Programma

    Virtuele training vereist dat deelnemers tijdens de cursus toegang hebben tot een stabiele internetverbinding en een headset met microfoon om met de instructeur te communiceren.

    Het cursusmateriaal bevat uitgebreide referentiematerialen die deelnemers helpen de educatieve ervaring na de cursus voort te zetten. De PCSM-cursus bereidt kandidaten voor op het PCSM-examen van de CCC. De PCSM-cursus wordt onderschreven, erkend en ondersteund door verschillende belangrijke technologieleveranciers en normalisatie-instanties.
    De CCC Professional Cloud Service Manager wordt afgenomen aan het einde van de laatste dag van de cursus

    Examen informatie:

    • Formaat: Gesloten boek
    • Proctoring: Web-proctoring / In-class proctoring / Testcentrum
    • Duur: 75 minuten
    • Vragen: 25 meerkeuzevragen (1 punt per vraag)
    • Slagingspercentage: 64%

    Module Overview

    • Module 1: Cloud Service Management Fundamentals
    • Module 2: Cloud Service Management Roles
    • Module 3: Cloud Service Strategy
    • Module 4: Cloud Service Design, Deployment and Migration
    • Module 5: Cloud Service Management
    • Module 6: Cloud Service Economics
    • Module 7: Cloud Service Governance
    • Module 8: Showing the Value of Cloud Services to the Business
    • Module 9: Popular Service Management Frameworks
  • Voorvereisten

    Er zijn geen formele voorwaarden. Het wordt echter aanbevolen dat deelnemers bekend zijn met cloudconcepten en woordenschat.

Beschikbare cursussen
Virtual
3 days
wo 6 mei
2026
Virtual
Virtual
Beperkte beschikbaarheid
€2399
Sorry, there are no available dates for this learning method at the moment. Please contact us for more information about this course.
Vraag in-company training aan

Ik wil graag meer informatie over de in-company opties voor de volgende training.:
Professional Cloud Service Manager Virtueel Virtual

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

Je cursus is toegevoegd aan je winkelwagen