Zoeken Over Contact
Vragen? staat klaar om je vragen zo snel mogelijk te beantwoorden
Email
X

Hoe kunnen we je helpen?

Welkom bij Pink Academy! Wij bieden een uitgebreid scala aan ITSM- en ESM-diensten die zijn ontworpen om de digitale transformatie van uw organisatie te ondersteunen.

Of u nu op zoek bent naar deskundig ITSM-advies, geavanceerde technologische oplossingen, bekroonde trainingen of praktische IT-ondersteuning, verken onze website en gebruik het zoekveld om eenvoudig de bronnen, inzichten en diensten te vinden die u nodig hebt.

IT Business Relationship Manager E-Learning

Training: E-Learning | Tijdsduur: 12 months | €1499

De IT Business Relationship Manager (BRM) training en certificeringsprogramma vormt een uitgebreide basis voor Business Relationship Managers op elk ervaringsniveau. De training en het examen zijn ontwikkeld om een solide fundament te bieden in de BRM-rol en te laten zien hoe goed ontwikkelde en effectief toegepaste BRM-disciplines een positieve impact kunnen hebben op de totale bedrijfsresultaten.

Het doel van de IT BRM-kwalificatie is om te toetsen of je voldoende kennis en inzicht hebt in de Business Relationship Management-rol en de organisatorische competenties die daarbij horen.

Met deze kennis kun je:

  • bewustzijn creëren over de BRM-rol bij je businesspartners en senior management
  • de huidige staat van business-providerrelaties beoordelen
  • de volwassenheid van business demand en provider supply analyseren

De training bevat quizzes, oefeningen, studiegidsen, de officiële syllabus en een voorbeeldexamen. Er zijn geen extra middelen nodig — alle concepten en principes worden volledig behandeld binnen de cursus. Het officiële examen is bovendien inbegrepen in de prijs.

De IT Business Relationship Manager™ certificering wordt beheerd door Professional Designations. Alle rechten voorbehouden.

Na het afronden van deze training ben je in staat om te beoordelen welke onderdelen van de BRM-rol geschikt zijn om te implementeren, welke al aanwezig zijn en welke aspecten moeten worden bijgestuurd om de rol optimaal te laten functioneren.

In detail komen de volgende kernonderdelen aan bod:

  • Inzicht in het doel, de doelstellingen en de uitdagingen van het opzetten van een BRM-praktijk.
  • Inzicht in het IT Business Relationship Organisational Model, waarmee je ontdekt hoe je een echte partnership creëert tussen de serviceprovider en de businessunits.
  • Begrip van het Integrated Business Relationship Management Framework (iBRMF), inclusief de kritieke vaardigheden, tools en business- en operationele KPI’s binnen elke fase.
  • Het toepassen van BRM-planning en analysetools zoals Voice of Customer (VoC), Critical to Quality (CTQ), het Kano-model, value stream mapping, SIPOC, Gemba walk, capability roadmapping en het verzamelen van business requirements.
  • Leren hoe je een waardegedreven projectbeoordeling uitvoert om investeringen beter te prioriteren.
  • Inzicht in de rol van de IT Business Relationship Manager binnen Organisational Change Management, inclusief samenwerking, adoptie en verandermanagement.

Na het afronden van deze training ben je in staat om te beoordelen welke onderdelen van de BRM-rol geschikt zijn om te implementeren, welke al aanwezig zijn en welke aspecten moeten worden bijgestuurd om de rol optimaal te laten functioneren.

In detail komen de volgende kernonderdelen aan bod:

  • Inzicht in het doel, de doelstellingen en de uitdagingen van het opzetten van een BRM-praktijk.
  • Inzicht in het IT Business Relationship Organisational Model, waarmee je ontdekt hoe je een echte partnership creëert tussen de serviceprovider en de businessunits.
  • Begrip van het Integrated Business Relationship Management Framework (iBRMF), inclusief de kritieke vaardigheden, tools en business- en operationele KPI’s binnen elke fase.
  • Het toepassen van BRM-planning en analysetools zoals Voice of Customer (VoC), Critical to Quality (CTQ), het Kano-model, value stream mapping, SIPOC, Gemba walk, capability roadmapping en het verzamelen van business requirements.
  • Leren hoe je een waardegedreven projectbeoordeling uitvoert om investeringen beter te prioriteren.
  • Inzicht in de rol van de IT Business Relationship Manager binnen Organisational Change Management, inclusief samenwerking, adoptie en verandermanagement.

Modules van de IT Business Relationship Manager training

  • Introductie tot Business Relationship Management
  • Introductie tot het IT Business Relationship Maturity Model
  • Introductie tot het Integrated Business Relationship Management Framework (iBRMF)
  • Vaardigheden voor gebruik binnen het gehele iBRMF
  • iBRMF: Business- en IT-strategie
  • iBRMF: Klantbetrokkenheid
  • iBRMF: Plan, Build, Test, Deploy
  • iBRMF: Operationele Excellentie
  • iBRMF: Continu Verbeteren
  • Business- en Capability Roadmapping
  • Organisational Change Management


Doelgroep

Deze training is bedoeld voor professionals die betrokken zijn bij strategische ontwikkeling, marketing, businessanalyse, business case ontwikkeling, transitieplanning of het ontwerpen van bedrijfsprocessen.

Een BRM-professional kan afkomstig zijn uit diverse IT-gerelateerde functies, zoals senior projectmanager, senior IT serviceportfoliomanager, businessanalist, of iedereen die verantwoordelijk is geweest voor het aansturen van een IT-serviceproviderorganisatie.

Daarnaast is deze training waardevol voor iedereen die bedrijfswaarde wil maximaliseren, zoals Business Relationship Managers, professionals in vergelijkbare rollen, kwaliteitsmanagers en service level managers.

 

Toelatingseisen

Voor deze training zijn geen voorkennis of specifieke toelatingseisen nodig.


Exameninformatie

  • Duur: 60 minuten
  • Aantal vragen: 40 meerkeuzevragen
  • Vereiste score: 65%
  • Gesloten boek: geen hulpmiddelen toegestaan
  • Overzicht

    Na het afronden van deze training ben je in staat om te beoordelen welke onderdelen van de BRM-rol geschikt zijn om te implementeren, welke al aanwezig zijn en welke aspecten moeten worden bijgestuurd om de rol optimaal te laten functioneren.

    In detail komen de volgende kernonderdelen aan bod:

    • Inzicht in het doel, de doelstellingen en de uitdagingen van het opzetten van een BRM-praktijk.
    • Inzicht in het IT Business Relationship Organisational Model, waarmee je ontdekt hoe je een echte partnership creëert tussen de serviceprovider en de businessunits.
    • Begrip van het Integrated Business Relationship Management Framework (iBRMF), inclusief de kritieke vaardigheden, tools en business- en operationele KPI’s binnen elke fase.
    • Het toepassen van BRM-planning en analysetools zoals Voice of Customer (VoC), Critical to Quality (CTQ), het Kano-model, value stream mapping, SIPOC, Gemba walk, capability roadmapping en het verzamelen van business requirements.
    • Leren hoe je een waardegedreven projectbeoordeling uitvoert om investeringen beter te prioriteren.
    • Inzicht in de rol van de IT Business Relationship Manager binnen Organisational Change Management, inclusief samenwerking, adoptie en verandermanagement.

  • Leerdoelen

    Na het afronden van deze training ben je in staat om te beoordelen welke onderdelen van de BRM-rol geschikt zijn om te implementeren, welke al aanwezig zijn en welke aspecten moeten worden bijgestuurd om de rol optimaal te laten functioneren.

    In detail komen de volgende kernonderdelen aan bod:

    • Inzicht in het doel, de doelstellingen en de uitdagingen van het opzetten van een BRM-praktijk.
    • Inzicht in het IT Business Relationship Organisational Model, waarmee je ontdekt hoe je een echte partnership creëert tussen de serviceprovider en de businessunits.
    • Begrip van het Integrated Business Relationship Management Framework (iBRMF), inclusief de kritieke vaardigheden, tools en business- en operationele KPI’s binnen elke fase.
    • Het toepassen van BRM-planning en analysetools zoals Voice of Customer (VoC), Critical to Quality (CTQ), het Kano-model, value stream mapping, SIPOC, Gemba walk, capability roadmapping en het verzamelen van business requirements.
    • Leren hoe je een waardegedreven projectbeoordeling uitvoert om investeringen beter te prioriteren.
    • Inzicht in de rol van de IT Business Relationship Manager binnen Organisational Change Management, inclusief samenwerking, adoptie en verandermanagement.

  • Programma

    Modules van de IT Business Relationship Manager training

    • Introductie tot Business Relationship Management
    • Introductie tot het IT Business Relationship Maturity Model
    • Introductie tot het Integrated Business Relationship Management Framework (iBRMF)
    • Vaardigheden voor gebruik binnen het gehele iBRMF
    • iBRMF: Business- en IT-strategie
    • iBRMF: Klantbetrokkenheid
    • iBRMF: Plan, Build, Test, Deploy
    • iBRMF: Operationele Excellentie
    • iBRMF: Continu Verbeteren
    • Business- en Capability Roadmapping
    • Organisational Change Management


    Doelgroep

    Deze training is bedoeld voor professionals die betrokken zijn bij strategische ontwikkeling, marketing, businessanalyse, business case ontwikkeling, transitieplanning of het ontwerpen van bedrijfsprocessen.

    Een BRM-professional kan afkomstig zijn uit diverse IT-gerelateerde functies, zoals senior projectmanager, senior IT serviceportfoliomanager, businessanalist, of iedereen die verantwoordelijk is geweest voor het aansturen van een IT-serviceproviderorganisatie.

    Daarnaast is deze training waardevol voor iedereen die bedrijfswaarde wil maximaliseren, zoals Business Relationship Managers, professionals in vergelijkbare rollen, kwaliteitsmanagers en service level managers.

     

  • Voorvereisten

    Toelatingseisen

    Voor deze training zijn geen voorkennis of specifieke toelatingseisen nodig.


    Exameninformatie

    • Duur: 60 minuten
    • Aantal vragen: 40 meerkeuzevragen
    • Vereiste score: 65%
    • Gesloten boek: geen hulpmiddelen toegestaan
Vraag in-company training aan

Ik wil graag meer informatie over de in-company opties voor de volgende training.:
IT Business Relationship Manager E-Learning E-Learning

Je cursus is toegevoegd aan je winkelwagen