IT Service Continuity Management
Since the methodology of “Contingency Planning”, there have been significant changes in technology and the way in which technology is used within the business. The dependencies between business processes and technology are now inter-twined that Contingency Planning (or Business… read more
Service Catalogue Perspective: Know what you want
A Service Catalogue can be an incredibly useful tool that helps raise the level of understanding between business and IT to a new level.
Agile Scrum
Agile Scrum Foundation is designed to test a professional’s fundamental understanding of agile principles and scrum methodology. In today’s global arena, every organisation requires a comprehensive winning strategy – one that drives it, inexorably, towards the goal line…. read more
Lean IT® Organisatieverandering
Het concept Lean IT® draait om het minimaliseren van verspilling (het Engelse “Waste”) in IT organisaties – nu en in…
ITIL® Introductie
De Information Technology Infrastructure Library (ITIL®) is een gestructureerde aanpak voor het leveren van een gewenste kwaliteit van IT Services.
White paper ITIL®
ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse…
Request Fulfillment
Request fulfillment verwerkt service requests (serviceverleningsverzoeken) van de gebruikers. Een service request kan bijvoorbeeld het verzoek zijn om een wachtwoord…
Continue Serviceverbetering
Het doel van continue serviceverbetering (CSI) is om IT Service continu af te stemmen op de wijzigende en toekomstige behoeften…
Service Automatisering
Service Automatisering moet worden ingezet om de utility en warranty van de IT service te verbeteren. Service automatisering biedt onder…
Change Management
Een proces dat in iedere IT organisatie voorkomt is Change Management. Een change is een toevoeging, aanpassing of verwijdering van…