IT Service Catalogue
De servicecatalogus is van onschatbare waarde voor een bedrijf. Het speelt een cruciale rol als toegangspunt tot alle producten en diensten die door IT en andere afdelingen worden aangeboden.
ITSM Tool Selectie Gids
Dus u bent op zoek naar een ITSM Tool? Het kiezen van een IT Service Management (ITSM) toolset is een van de belangrijkste beslissingen die u als servicedesk, helpdesk of IT-manager kunt nemen. Misschien zit u nu midden… read more
Change Management: An Introduction
Change management is crucial for the success of any project. While project outcomes often focus on technical solutions, insufficient attention is given to how the change affects people. As a result, organisations may implement technically sound projects that… read more
ITIL 4 Praktijken
Praktijken vormen een kernelement van het ITIL® 4 Service Value System. In ITIL 4 is een praktijk een set van organisatorische middelen die zijn ontworpen voor het uitvoeren of bereiken van doelstellingen.
ITIL 4 Startersgids
Aan de slag gaan met ITIL 4 kan een ontmoedigende taak zijn. Om uw reis te vergemakkelijken hebben we een startersgids samengesteld, om u een inleiding te geven in het populairste IT service management framework.
ITIL 4 Service Value Chain: An Introduction
The ITIL 4 Service Value Chain is a vital component of the ITIL 4 Service Management best practice framework. This article will explore the basics of the Service Value Chain, its functions, and how it can transform service… read more
The IT Service Desk: Key Steps for Setup
Setting up an IT Service Desk can be challenging, but with the right approach, it can greatly improve customer satisfaction and IT efficiency. Below are the essential steps to follow for a successful service desk setup. People: Staffing… read more
ITIL® 4 Quick Guide
ITIL® 4 Quick Guide: Getting Started with ITIL ITIL 4 is the most popular IT service management (ITSM) framework, but getting started can seem overwhelming. To help you on your journey, we’ve created a quick guide to introduce… read more
What is the ITIL® Service Value System?
A key component of ITIL® 4 is the Service Value System (SVS), which transforms stakeholder needs into tangible benefits. In essence, the ITIL Service Value System explains how all the elements and activities within an organisation work together… read more
ITIL® 4 Practices: A Complete Guide
ITIL® 4 practices are a key component of the ITIL 4 Service Value System. They are sets of organisational resources designed to achieve objectives and manage services effectively. This guide covers the ITIL 4 practices and how they… read more