Managen van een Faseovergang
Het doel van het proces Managen van een Faseovergang (MF) is om het voor de Stuurgroep mogelijk te maken de…
Managen Productoplevering
Het doel van het proces Managen Productoplevering (MP) is het beheersen van de relatie tussen de Projectmanager en Teammanager(s) door…
Beheersen van een Fase
Het doel van het proces Beheersen van een Fase (BF) is het opdragen en monitoren van de uit te voeren…
Lean IT® Organisatieverandering
Het concept Lean IT® draait om het minimaliseren van verspilling (het Engelse “Waste”) in IT organisaties – nu en in…
ITIL® Introductie
De Information Technology Infrastructure Library (ITIL®) is een gestructureerde aanpak voor het leveren van een gewenste kwaliteit van IT Services.
White paper ITIL®
ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse…
Request Fulfillment
Request fulfillment verwerkt service requests (serviceverleningsverzoeken) van de gebruikers. Een service request kan bijvoorbeeld het verzoek zijn om een wachtwoord…
Continue Serviceverbetering
Het doel van continue serviceverbetering (CSI) is om IT Service continu af te stemmen op de wijzigende en toekomstige behoeften…
Service Automatisering
Service Automatisering moet worden ingezet om de utility en warranty van de IT service te verbeteren. Service automatisering biedt onder…
Change Management
Een proces dat in iedere IT organisatie voorkomt is Change Management. Een change is een toevoeging, aanpassing of verwijdering van…