Het succes van het BISL® model in de praktijk wordt in belangrijke mate bepaald door de koppelingen tussen de verschillende procesclusters en de verschillende procesniveaus. Het gaat daarbij om de mate waarin de clusters samenwerken en de mate waarin de communicatie tussen de clusters verloopt. Deze samenwerking en communicatie zijn in hoge mate bepalend voor de effectiviteit van business informatiemanagement en daarmee dus ook voor de kwaliteit van de informatievoorziening van de organisatie.
Ter illustratie worden een paar voorbeelden van samenwerking tussen de verschillende BISL® Clusters genoemd:
Bovenstaande voorbeelden gaan slechts beperkt in op alle afhankelijkheden en relaties tussen de verschillende BISL® clusters en processen. Wel moge duidelijk zijn, dat het succes van business informatiemanagement – naast de algemene kwaliteit van de functioneel beheerprocessen – in hoge mate samenhangt met de mate waarin organisaties de verschillende functioneel beheer werkzaamheden op elkaar afstemmen.
De ervaring leert dat dit niet altijd even goed is geregeld. De belangrijkste bijdrage van BISL® clusters is daarom wellicht om ervoor te zorgen dat voortaan wel een goede aansluiting tussen de verschillende functioneel beheerprocessen zal bestaan.
"*" geeft vereiste velden aan