Zoeken Over Contact
X

Hoe kunnen we je helpen?

Welkom bij Pink Academy! Wij bieden een uitgebreid scala aan ITSM- en ESM-diensten die zijn ontworpen om de digitale transformatie van uw organisatie te ondersteunen.

Of u nu op zoek bent naar deskundig ITSM-advies, geavanceerde technologische oplossingen, bekroonde trainingen of praktische IT-ondersteuning, verken onze website en gebruik het zoekveld om eenvoudig de bronnen, inzichten en diensten te vinden die u nodig hebt.

Target Operating Model 

Een Target Operating Model (TOM) is de toekomstgerichte blauwdruk voor een organisatie waarin de mensen, processen en technologie optimaal zijn ingericht om de visie en de gewenste klantbeleving succesvol te leveren. Het is een high-level representatie van hoe een organisatie het beste kan worden georganiseerd om haar strategie efficiënter en effectiever uit te voeren.

Lees verder na de afbeelding

Een Target Operating Model (TOM) brengt helderheid en structuur in de transformatie van uw ITSM-landschap. Het vormt een toekomstvisie waarin processen, technologie, governance en competenties optimaal samenkomen. Door te starten met een grondige analyse van uw huidige operatie (“As‑Is”) en deze te vergelijken met het gewenste “To‑Be” model, bieden we een roadmap om strategische ambities om te zetten in wendbare en schaalbare ITSM-operaties. Met een helder TOM als fundament, zorgt u voor alignment, efficiëntie en duurzame verbetering van uw service delivery.

Aanpak

  • Definieer de visie en doelstellingen: bepaal de langetermijnvisie van de organisatie en stel duidelijke strategische doelstellingen vast die door het TOM moeten worden ondersteund.
  • Evalueer de huidige situatie: analyseer het bestaande operationele model en identificeer de gaps tussen de huidige en gewenste toekomstige staat.
  • Ontwerp kerncomponenten:
    • Mensen: definieer de vereiste vaardigheden, competenties en culturele kenmerken.
    • Processen: breng de kernprocessen in kaart en optimaliseer deze.
    • Technologie: identificeer alle benodigde technologie en systemen.
    • Organisatorische structuur: definieer rollen, verantwoordelijkheden en rapportagelijnen.
    • Governance: stel besluitvormingskaders en nalevingsmaatregelen vast.
  • Ontwikkel een implementatieplan: creëer een gedetailleerde roadmap met tijdlijnen, mijlpalen en middelen, en test het nieuwe model in een gecontroleerde omgeving.
  • Monitor en verfijn: stel KPI’s vast om succes te meten en mechanismen op te zetten voor voortdurende monitoring en aanpassingen om continue verbetering te stimuleren.

Voordelen

  1. Strategische afstemming: een TOM biedt een duidelijk kader dat de activiteiten van je organisatie afstemt op haar strategische doelstellingen en zorgt voor consistentie in de uitvoering van strategische initiatieven in verschillende onderdelen van de organisatie.
  2. Operationele efficiëntie: een TOM stroomlijnt processen en optimaliseert het gebruik van middelen om maximale productiviteit te bereiken.
  3. Verbeterde klantbeleving: door te focussen op klantbehoeften en -voorkeuren helpt een TOM om de algehele klantbeleving te verbeteren en zorgt het voor een consistente levering van hoogwaardige producten en diensten.
  4. Kostenreductie: door overbodigheden en inefficiënties te verminderen leiden gestroomlijnde processen en geoptimaliseerde middelen tot aanzienlijke kostenbesparingen.
  5. Verbeterde besluitvorming: het ontwerpen van een TOM zorgt voor duidelijke governance-structuren en besluitvormingskaders. Daarnaast bieden de analyses en rapportagemechanismen die een TOM bevat datagedreven inzichten die ondersteunen bij het nemen van weloverwogen beslissingen.
  6. Innovatiebevordering: het ontwerpen van een TOM omvat het benutten van nieuwe technologieën, stimuleert digitale transformatie en bevordert een cultuur van continue verbetering.

Case studies

Growth powered by Pink Elephant’s SIAM IT Service Desk

Corplex (formerly DS Smith Plastics, Extruded Products) is a leading manufacturer of innovative reusable packaging. With a history spanning 50 years, Corplex rebranded in 2020 after being acquired by Olympus Partners. The company is dedicated to sustainability and excellence, establishing itself as a trusted name in the Reusable Transport Packaging...

Bespoke Customer Service training programme for GTT

Pink Elephant EMEA builds on the success of a GTT’s customer service offering with a bespoke virtual training programme. Find out more below about the objectives, challenges, and successes of delivering a training programme to 250+ GTT employees, in three countries, across three time zones. Find Out More about Customer...

AON optimises ITSM and UX

Aon PLC, a leading British-American multinational professional services firm, offers a wide range of financial risk-mitigation products, including insurance, pension administration, and health insurance plans. To continue delivering exceptional service across its global operations, Aon sought to transform its IT Service Management (ITSM) practices and enhance the user experience. The...