
Email Emily
Hoe kunnen we je helpen?
Of u nu op zoek bent naar deskundig ITSM-advies, geavanceerde technologische oplossingen, bekroonde trainingen of praktische IT-ondersteuning, verken onze website en gebruik het zoekveld om eenvoudig de bronnen, inzichten en diensten te vinden die u nodig hebt.
Service Desk Assessment
Met onze Service Desk Assessment krijgt u objectief inzicht in de volwassenheid van uw servicedesk: hoe úw IT-ondersteuning functioneert op het gebied van Mensen, Processen en Technologie. We meten uw huidige prestaties aan de hand van Service Management Best Practices en bieden een onafhankelijke evaluatie van uw dienstverlening.
Wat levert de Service Desk Assessment op?
Door middel van deze beoordeling identificeren we de belangrijkste verbeterpunten in uw service desk. U ontvangt niet alleen inzicht in de volwassenheid van uw processen, mensen en technologie, maar ook een overzichtelijke roadmap. Die helpt u om responstijden te versnellen, gebruikerservaringen te verbeteren en IT-ondersteuning naar een hoger niveau te tillen.
Breng uw Service Desk naar een hoger niveau
Maak gebruik van Pink Elephant’s Service Desk Assessment om knelpunten te identificeren, responstijden te verkorten en een hoogwaardige user experience te bieden.
Het doel van het assessment is om de kwaliteit, volwassenheid, effectiviteit en consistentie van de bestaande IT-ondersteuning te identificeren in relatie tot de vereisten. Het Service Desk Assessment van Pink Elephant omvat negen elementen: zes met betrekking tot het beheer van de organisatie en positionering en drie met betrekking tot de competenties van de medewerkers.
Aanpak
Pink’s Service Desk Assessment
Startpresentatie
Beoordeling
Technische bekwaamheid ondersteunend personeel
Analyse en rapportage
- Startpresentatie
De Pink Elephant Consultant zal een presentatie geven aan alle stakeholders, geïnterviewden en workshop deelnemers om inzicht te bieden in het doel, de scope en de doelstellingen van het assessment, evenals de tijdslijn en belangrijke taken, om ervoor te zorgen dat iedereen op dezelfde lijn zit. - Assessment
Het assessment zal beginnen met een mix van activiteiten op locatie en op afstand met individuen binnen en buiten de IT, zoals vereist. De consultant zal ook bestaande proces- en managementdocumentatie, verslagen en ander relevant materiaal bekijken. - Technische bekwaamheid ondersteunend personeel
Deze stap omvat gesprekken met IT-ondersteunend personeel om hun technische bekwaamheidsniveau te begrijpen. Deze activiteit omvat een-op-een observaties van het IT-ondersteunend personeel, waarbij de nadruk ligt op de soft skills die worden gebruikt bij het omgaan met klanten, evenals hun technische begrip van de problemen en het vermogen om deze problemen nauwkeurig vast te leggen. - Analyse en rapportage
De ITSM consultant zal een uitgebreid rapport opstellen waarin de bevindingen van de beoordeling worden uiteengezet. Het rapport zal de sterke en zwakke punten van de Service Desk van de organisatie identificeren, evenals kansen voor verbetering. Het rapport zal ook aanbevelingen bevatten om de geïdentificeerde problemen aan te pakken en de volwassenheid van de Service Desk te verbeteren.
Voordelen
- Verbeterde servicekwaliteit: identificatie van verbeterpunten om de algehele servicelevering te verbeteren.
- Verhoogde efficiëntie: stroomlijning van processen om de oplostijden te verkorten en de productiviteit te verhogen.
- Kostenbesparing: inefficiënties opsporen en elimineren om operationele kosten te verlagen.
- Verhoogde user experience: verbetering van de prestaties van de service desk om te voldoen aan of de verwachtingen van gebruikers te overtreffen.
- Naleving en standaardafstemming: ervoor zorgen dat de service desk voldoet aan industriestandaarden en wettelijke vereisten.
Hoe kunnen wij jou helpen?
Voor hulp en/of vragen kun je contact opnemen met ons team via info@pinkacademy.nl.

Case studies

Growth powered by Pink Elephant’s SIAM IT Service Desk
Corplex (formerly DS Smith Plastics, Extruded Products) is a leading manufacturer of innovative reusable packaging. With a history spanning 50 years, Corplex rebranded in 2020 after being acquired by Olympus Partners. The company is dedicated to sustainability and excellence, establishing itself as a trusted name in the Reusable Transport Packaging...

Bespoke Customer Service training programme for GTT
Pink Elephant EMEA builds on the success of a GTT’s customer service offering with a bespoke virtual training programme. Find out more below about the objectives, challenges, and successes of delivering a training programme to 250+ GTT employees, in three countries, across three time zones. Find Out More about Customer...

AON optimises ITSM and UX
Aon PLC, a leading British-American multinational professional services firm, offers a wide range of financial risk-mitigation products, including insurance, pension administration, and health insurance plans. To continue delivering exceptional service across its global operations, Aon sought to transform its IT Service Management (ITSM) practices and enhance the user experience. The...