
Email Luci
Hoe kunnen we je helpen?
Of u nu op zoek bent naar deskundig ITSM-advies, geavanceerde technologische oplossingen, bekroonde trainingen of praktische IT-ondersteuning, verken onze website en gebruik het zoekveld om eenvoudig de bronnen, inzichten en diensten te vinden die u nodig hebt.
ITSM Visie en Strategie
Onze ITSM Visie en Strategie Workshop helpt organisaties een duidelijke richting te bepalen voor hun IT Service Management. Samen met onze experts ontwikkel je een toekomstbestendige visie en een concrete strategie die aansluit bij de bedrijfsdoelstellingen. Deze interactieve workshop biedt inzicht, creëert draagvlak en legt de basis voor een succesvolle ITSM-transformatie.
De haalbaarheid van een ITSM visie en strategie hangt sterk af van het vermogen om alle belangrijke stakeholders mee te krijgen in een gezamenlijke visie, gedeelde doelstellingen en duidelijke uitvoeringsprocessen. Uw ITSM strategie bereikt pas echt zijn volle potentieel wanneer alle betrokken medewerkers dezelfde richting op werken. Idealiter hebben zij een gelijkwaardig begrip van de voordelen van de overkoepelende visie.
ITSM Visie en Strategie
Stem ITSM-doelstellingen af op bedrijfsresultaten met de ITSM Visioning diensten van Pink Elephant. Co-creëer een toekomstgerichte roadmap voor IT-transformatie en maximaliseer het rendement op uw investering (ROI).
De ITSM Visie and Strategie Design workshop van Pink Elephant stelt organisaties in staat een effectieve ITSM visie en strategie te ontwerpen en te implementeren. Hierbij worden de bedrijfsdoelen en IT-infrastructuur van de organisatie in overweging genomen om een strategie te ontwerpen die IT-diensten afstemt op de bedrijfsbehoeften, IT-prestaties verbetert en het rendement op investering (ROI) maximaliseert.
Deze workshop is gericht op het identificeren van de belangrijkste drijfveren van je programma, het ontwikkelen van specifieke doelen en het leveren van een rapport over de visie en strategie van je organisatie – een document dat als basis dient voor toekomstige planningsactiviteiten.
Aanpak
Met ruime praktijkervaring in het begeleiden van organisaties bij ITSM-transformaties heeft Pink Elephant een reeks duidelijke roadmaps en frameworks ontwikkeld. Onze consultants passen deze volledig aan op de behoeften van uw organisatie. Het team van Pink Elephant werkt nauw samen met uw organisatie om inzicht te krijgen in uw bedrijfsdoelstellingen, strategische prioriteiten en IT-infrastructuur. Op basis van dit inzicht ontwikkelen we gezamenlijk een ITSM-strategie die:
- IT diensten afstemt op de behoeften van de business
- De prestaties van IT verbetert
- Het rendement op investering (ROI) maximaliseert
Deze strategie omvat onder meer:
- De ontwikkeling van een governance model voor implementatie en doorlopende sturing van de ITSM strategie
- De definitie van ITSM processen
- De selectie of beoordeling van geschikte ITSM-tools
Voordelen
Door gebruik te maken van de workshop van Pink Elephant stelt uw organisatie een effectieve ITSM-visie en -strategie op. Dit Future State Design zorgt ervoor dat IT-diensten worden afgestemd op de behoeften van de business, de IT prestaties worden verbeterd en het rendement op de investering (ROI) wordt gemaximaliseerd.
De belangrijkste voordelen van de workshop:
- Betere afstemming op bedrijfsdoelstellingen
De visie en strategie vormen samen een duidelijke ITSM roadmap die IT diensten verbindt met de strategische doelen van de organisatie. Deze afstemming garandeert dat IT gefocust blijft op het leveren van waarde aan de organisatie.
- Duidelijk begrip van de ITSM-visie en strategie
De workshop geeft de organisatie een helder beeld van de ITSM strategie en de verwachte voordelen. Dit gedeelde begrip helpt om alle stakeholders op één lijn te brengen, wat cruciaal is voor een succesvolle implementatie.
Case studies

Growth powered by Pink Elephant’s SIAM IT Service Desk
Corplex (formerly DS Smith Plastics, Extruded Products) is a leading manufacturer of innovative reusable packaging. With a history spanning 50 years, Corplex rebranded in 2020 after being acquired by Olympus Partners. The company is dedicated to sustainability and excellence, establishing itself as a trusted name in the Reusable Transport Packaging...

Bespoke Customer Service training programme for GTT
Pink Elephant EMEA builds on the success of a GTT’s customer service offering with a bespoke virtual training programme. Find out more below about the objectives, challenges, and successes of delivering a training programme to 250+ GTT employees, in three countries, across three time zones. Find Out More about Customer...

AON optimises ITSM and UX
Aon PLC, a leading British-American multinational professional services firm, offers a wide range of financial risk-mitigation products, including insurance, pension administration, and health insurance plans. To continue delivering exceptional service across its global operations, Aon sought to transform its IT Service Management (ITSM) practices and enhance the user experience. The...