Zoeken Over Contact
X

Hoe kunnen we je helpen?

Welkom bij Pink Academy! Wij bieden een uitgebreid scala aan ITSM- en ESM-diensten die zijn ontworpen om de digitale transformatie van uw organisatie te ondersteunen.

Of u nu op zoek bent naar deskundig ITSM-advies, geavanceerde technologische oplossingen, bekroonde trainingen of praktische IT-ondersteuning, verken onze website en gebruik het zoekveld om eenvoudig de bronnen, inzichten en diensten te vinden die u nodig hebt.

ITSM Proces Design en Implementatie

ITSM Proces Design en Implementatie van Pink Elephant biedt organisaties deskundige ondersteuning bij het ontwerpen en implementeren van ITSM processen op basis van ITSM best practices. Deze aanpak heeft twee effecten: enerzijds het ontwerpen en creëren van op best practices afgestemde processen voor toekomstig gebruik, anderzijds het verhogen van het bewustzijn en opleiden van medewerkers die de processen dagelijks zullen gebruiken.

Lees verder na de afbeelding

Of je nu een bestaand proces hebt of een informele set operationele activiteiten, onze gefaciliteerde Proces Workshop aanpak is een praktische, snelle en effectieve aanpak voor proces design en proces verbetering.

Onze toolkit combineert in de praktijk bewezen proces ontwerp documenten en benut de kracht van onze uitgebreide ITSM knowledge base en meer dan 30 jaar ITIL®-expertise om je duidelijke, beknopte en gemakkelijk aanpasbare documentatie te bieden. Dit zal je helpen je gewenste toekomstbeeld te definiëren en te identificeren hoe dit te bereiken, terwijl het de snelheid verhoogt waarmee je geïdentificeerde verbeteringen kunt implementeren.

Aanpak

  1. Baseline Assessment: via interactieve sessies met je team beoordelen we hoe je bestaande proces (of informele set operationele activiteiten) zich verhoudt tot best practices ITSM-processen. We bespreken de requirements binnen het proces, waarbij elk deel van het proces wordt geanalyseerd om inefficiënties te identificeren.
  2. Proces Design: hierbij wordt het ontwerp van ITSM processen betrokken, gebaseerd op ITSM best practices. Onze consultant werkt met je samen om ervoor te zorgen dat de ontworpen processen geschikt zijn voor hun doel en zijn afgestemd op de specifieke behoeften van je organisatie.
  3. Proces Documentatie: zodra we een goed begrip hebben van de sterke punten, uitdagingen en cultuur van je processen, ontwikkelen we op maat gemaakte gedetailleerde proces documentatie, inclusief procesdiagrammen, procesbeschrijvingen, proces workflows, rollen en verantwoordelijkheden, benodigde tools en technologieën, en relevante statistieken.
  4. Proces Implementatie: houdt de implementatie van de ontworpen ITSM processen in en biedt best practice richtlijnen over individuele elementen van elk proces en helpt je team bij het verfijnen van de samenwerking. Dit kan de configuratie van ITSM tools en systemen inhouden, evenals het trainen van personeel in de nieuwe processen. Onze consultant werkt samen met je om een proces op te zetten voor het monitoren en meten van de effectiviteit van de geïmplementeerde processen en het identificeren van kansen voor verbetering.
  5. Training en coaching: het trainen van je medewerkers in de nieuwe ITSM processen om ervoor te zorgen dat je medewerkers de kennis en vaardigheden hebben om de geïmplementeerde processen effectief te beheren en continu te verbeteren.

Voordelen

  • Verbeterde servicekwaliteit: gestandaardiseerde processen zorgen voor consistente en betrouwbare IT-dienstverlening. Goed gedefinieerde procedures bieden duidelijke richtlijnen voor het afhandelen van verschillende IT-taken, wat leidt tot efficiëntere en effectievere probleemoplossing.
  • Kostenbesparing: gestroomlijnde processen en geautomatiseerde workflows verminderen de tijd en moeite die nodig zijn voor het uitvoeren van taken, wat leidt tot lagere personeelskosten, minder fouten en verhoogde productiviteit.
  • Verbeterde naleving en risicobeheer: processen worden afgestemd op industriestandaarden en wettelijke vereisten, en er worden controles en maatregelen geïmplementeerd om risico’s te beperken.
  • Verhoogde klanttevredenheid: ITSM processen zijn ontworpen met de focus op het afstemmen van IT diensten op de specifieke behoeften en doelen van de klanten, wat relevantie en waarde waarborgt. Bovendien bieden ITSM frameworks gestandaardiseerde processen die ervoor zorgen dat diensten consequent worden geleverd en resultaten voorspelbaar zijn. Klanten weten wat ze kunnen verwachten, wat vertrouwen en betrouwbaarheid opbouwt.

Case studies

Growth powered by Pink Elephant’s SIAM IT Service Desk

Corplex (formerly DS Smith Plastics, Extruded Products) is a leading manufacturer of innovative reusable packaging. With a history spanning 50 years, Corplex rebranded in 2020 after being acquired by Olympus Partners. The company is dedicated to sustainability and excellence, establishing itself as a trusted name in the Reusable Transport Packaging...

Bespoke Customer Service training programme for GTT

Pink Elephant EMEA builds on the success of a GTT’s customer service offering with a bespoke virtual training programme. Find out more below about the objectives, challenges, and successes of delivering a training programme to 250+ GTT employees, in three countries, across three time zones. Find Out More about Customer...

AON optimises ITSM and UX

Aon PLC, a leading British-American multinational professional services firm, offers a wide range of financial risk-mitigation products, including insurance, pension administration, and health insurance plans. To continue delivering exceptional service across its global operations, Aon sought to transform its IT Service Management (ITSM) practices and enhance the user experience. The...