Zoeken Over Contact
Vragen? Emily Lawrence staat klaar om je vragen zo snel mogelijk te beantwoorden
Email Emily
X

Hoe kunnen we je helpen?

Welkom bij Pink Academy! Wij bieden een uitgebreid scala aan ITSM- en ESM-diensten die zijn ontworpen om de digitale transformatie van uw organisatie te ondersteunen.

Of u nu op zoek bent naar deskundig ITSM-advies, geavanceerde technologische oplossingen, bekroonde trainingen of praktische IT-ondersteuning, verken onze website en gebruik het zoekveld om eenvoudig de bronnen, inzichten en diensten te vinden die u nodig hebt.

ITSM Maturity Assessment

PinkScan is het ITSM maturity assessment (volwassenheid assessment) van Pink Elephant en biedt een onafhankelijke, objectieve evaluatie van de volwassenheid van de huidige IT Service Management processen/practices. Het biedt een uitgebreide analyse van de ITSM capabilities van de organisatie en identificeert de mogelijkheden voor verbetering. Het assessment is gebaseerd op erkende industriestandaarden (zoals ITIL en CMMI) en houdt rekening met verschillende dimensies, zoals mensen, processen, technologie en informatie.

Of de drijfveer nu interne serviceverbetering, het behalen van een kwaliteitsstandaard of het voldoen aan compliance-voorschriften is, het hebben van een benchmark van de huidige staat is essentieel voor elk verbeterprogramma. Deze baseline is het startpunt van waaruit toekomstige verbeteringen en voortgang kunnen worden gemeten. Het biedt een baseline van de volwassenheid van je ITSM capabilities en stelt je in staat weloverwogen beslissingen te nemen om continue serviceverbetering te stimuleren. Het ITSM maturity assessment biedt tevens een roadmap voor het verbeteren van je ITSM capabilities en ervoor te zorgen dat ze in lijn zijn met de bedrijfsdoelen van de organisatie.

Lees verder na de afbeelding

Aanpak

Process-Workshops
Analysis-Report-Writing-and-Report-Delivery-01
Prioritisation-Workshop

Het assessment wordt uitgevoerd via gestructureerde interviews met operationeel en strategisch personeel. Er wordt een beeld verkregen van je IT Service Management-organisatie en de organisatie cultuur wordt ook in overweging genomen. Op basis van de interviews, analyse van procesdocumentatie, evaluatie van ITSM-tools en systemen en Pink’s uitgebreide ITSM-kennisbank, wordt inzicht verkregen in het volwassenheidsniveau van elk proces in scope. Tevens worden gedetailleerde aanbevelingen aangeleverd over hoe je je processen kunt verbeteren en hoe je tastbare verbeteringen in de dienstverlening aan het bedrijf kunt aantonen.

Op basis van de bevindingen en aanbevelingen werken we samen met jou aan het ontwikkelen van een roadmap voor het verbeteren van de ITSM capabilities. De roadmap identificeert de belangrijkste verbeterinitiatieven, de tijdlijn voor implementatie en de middelen die nodig zijn om het gewenste ITSM volwassenheidsniveau te bereiken. Het assessment is volledig onafhankelijk van alle hardware- en softwareleveranciers. Daarom is er geen verborgen agenda in de aanbevelingen, anders dan het verbeteren van processen.

Deliverables

Pink’s ITSM Maturity Assessment biedt een overzicht van:

  • Procesvolwassenheid: het huidige volwassenheidsniveau van je ITSM processen en een benchmark tussen de huidige staat en de Service Management Best Practices.
  • Industrie benchmark: je uitkomst wordt vergeleken met de gemiddelde volwassenheidsscore in jouw industrie.
  • Roadmap voor verbetering: voor elk beoordeeld proces wordt een roadmap opgenomen met aanbevolen acties om de geïdentificeerde hiaten te overbruggen.
  • Prioriteringsworkshop: elke aanbeveling die in de beoordeling is geïdentificeerd, wordt gevalideerd en verbeteringen worden geprioriteerd. Suggesties worden gedaan over hoe de beoordelingsresultaten effectief kunnen worden gepresenteerd aan het senior management en de bredere organisatie.

Aon optimaliseert ITSM en gebruikerservaring

Aon optimaliseert zijn IT Service Management en gebruikerservaring met ondersteuning van Pink Elephant, om dienstverlening efficiënter, consistenter en gebruiksvriendelijker te maken.

Voordelen

  • Strategische afstemming: stemt ITSM-processen af op de strategische doelen en doelstellingen van de organisatie, wat ervoor zorgt dat IT-diensten het algehele zakelijk succes ondersteunen.
  • Verbeterde servicekwaliteit: identificatie van gebieden waar ITSM processen kunnen worden verbeterd, wat leidt tot efficiëntere en effectievere dienstverlening. Het aannemen van best practices en gestandaardiseerde processen binnen de hele organisatie zorgt voor consistentie en betrouwbaarheid in de dienstverlening.
  • Verbeterde samenwerking en communicatie: betrekt belangrijke belanghebbenden bij de beoordeling, wat de communicatie en samenwerking tussen IT- en business units bevordert en het bewustzijn vergroot van het belang van effectieve ITSM processen binnen de organisatie.
  • Verhoogde klanttevredenheid: verbetert de kwaliteit en betrouwbaarheid van IT diensten, wat leidt tot een hogere klanttevredenheid en vertrouwen.
  • Continue verbetering: creëert een roadmap voor continue verbetering, waardoor de organisatie haar ITSM processen geleidelijk kan verbeteren, evenals KPI’s en statistieken om de effectiviteit van ITSM processen in de loop van de tijd te monitoren en te meten.

Case studies

Growth powered by Pink Elephant’s SIAM IT Service Desk

Corplex (formerly DS Smith Plastics, Extruded Products) is a leading manufacturer of innovative reusable packaging. With a history spanning 50 years, Corplex rebranded in 2020 after being acquired by Olympus Partners. The company is dedicated to sustainability and excellence, establishing itself as a trusted name in the Reusable Transport Packaging...

Bespoke Customer Service training programme for GTT

Pink Elephant EMEA builds on the success of a GTT’s customer service offering with a bespoke virtual training programme. Find out more below about the objectives, challenges, and successes of delivering a training programme to 250+ GTT employees, in three countries, across three time zones. Find Out More about Customer...

AON optimises ITSM and UX

Aon PLC, a leading British-American multinational professional services firm, offers a wide range of financial risk-mitigation products, including insurance, pension administration, and health insurance plans. To continue delivering exceptional service across its global operations, Aon sought to transform its IT Service Management (ITSM) practices and enhance the user experience. The...