Zoeken Over Contact
Vragen? Eddie Potts staat klaar om je vragen zo snel mogelijk te beantwoorden
Email Eddie
X

Hoe kunnen we je helpen?

Welkom bij Pink Academy! Wij bieden een uitgebreid scala aan ITSM- en ESM-diensten die zijn ontworpen om de digitale transformatie van uw organisatie te ondersteunen.

Of u nu op zoek bent naar deskundig ITSM-advies, geavanceerde technologische oplossingen, bekroonde trainingen of praktische IT-ondersteuning, verken onze website en gebruik het zoekveld om eenvoudig de bronnen, inzichten en diensten te vinden die u nodig hebt.

ISO/IEC 20000 Scan

ISO/IEC 20000 is een internationale norm voor IT Service Management die een kader biedt voor de effectieve levering van IT-diensten. Met de ISO 20000 Scan van Pink Elephant krijg je inzicht in de huidige volwassenheid van je IT-diensten en ontdek je waar verbeterpunten liggen. De beoordeling doet dit door de kwaliteit van je Service Management-processen te meten aan de hand van de vereisten van de International Organisation for Standardisation (ISO) en biedt een roadmap voor het behalen van de ISO 20000 certificering.

Lees verder na de afbeelding

Dit is een waardevolle pre-audit oefening die de gebieden van niet-conformiteit benadrukt die moeten worden aangepakt om een ISO/IEC 20000-certificaat te behalen.

Aanpak

Process-Workshops
Analysis-Report-Writing-and-Report-Delivery-01
  1. Startpresentatie: de Pink Elephant-consultant zal een presentatie geven aan alle stakeholders, geïnterviewden en workshop deelnemers om inzicht te bieden in het doel, de scope en de doelstellingen van de scan.
  2. Proces Workshops: voorafgaand aan het daadwerkelijke assessment zal onze consultant een gedetailleerde beoordeling uitvoeren van bewijsmateriaal in de vorm van procesdocumentatie, deliverables en artefacten.
  3. Assessment: het assessment omvat een uitgebreide beoordeling van de IT Service Management practices van de organisatie. Voor elk proces houdt Pink Elephant een workshop over elk onderwerp om het proces te bespreken. De workshop deelnemers zullen een mix zijn van IT-managers, procesmanagers (eigenaren) en procesuitvoerders. Pink Elephant heeft een op maat gemaakte questionnaire ontwikkeld die worden gebruikt om elk proces te verkennen en de mate van compliance van de ISO/IEC 20000-norm te onderzoeken.
  4. Gap Analyse: na afloop van de workshops voert de consultant een Gap Analyse uit om de huidige volwassenheid van de organisatie te vergelijken met de eisen van de norm. Daarbij worden de prioritaire aandachtsgebieden benadrukt die moeten worden aangepakt voordat het formele assessment en certificeringsproces plaatsvindt. De ISO/IEC 20000-consultant zal samen met de organisatie de vastgestelde gaps prioriteren en een plan opstellen om deze aan te pakken.
  5. Ontwikkeling van roadmap: het creëren van een roadmap met aanbevolen acties om de geïdentificeerde hiaten te overbruggen voor het behalen van ISO/IEC 20000-certificering.

Voordelen

  • Roadmap voor het behalen van ISO/IEC 20000-certificering: een roadmap voor het behalen van ISO/IEC 20000-certificering met elementen zoals aanbevelingen voor het ontwikkelen van beleid en procedures, het implementeren van nieuwe ITSM-processen en het trainen van medewerkers in best practices voor IT Service Management.
  • Verbeterde procesefficiëntie: ITSM-processen worden gestroomlijnd, waardoor inefficiënties en overlappingen worden geëlimineerd. De scan stimuleert de adoptie van best practices, wat de algehele ITSM volwassenheid verhoogd.
  • Naleving van regelgeving: het voldoen aan ISO 20000-1 helpt vaak aan andere regelgevende en nalevingsvereisten te voldoen, waardoor het risico op niet-naleving wordt verminderd.
  • Concurrentievoordeel: ISO 20000-1-certificering onderscheidt je in de markt door een toewijding aan kwaliteit en continue verbetering aan te tonen.
  • Cultuur van continue verbetering: de scan van Pink Elephant bevordert een cultuur van continue verbetering, waarbij feedback en gegevens worden gebruikt om ITSM-processen te verbeteren. Het zorgt ervoor dat verbeteringen duurzaam zijn op de lange termijn, in lijn met je strategische doelen.
Brooke donkey charity

Brooke behaalt ISO/IEC 20000-1-certificering

The Brooke Charity is een internationale organisatie die zich toelegt op het beschermen en verbeteren van het welzijn van paarden, ezels en muildieren, en daarmee ook de levens van de mensen die van hen afhankelijk zijn…

Case studies

Growth powered by Pink Elephant’s SIAM IT Service Desk

Corplex (formerly DS Smith Plastics, Extruded Products) is a leading manufacturer of innovative reusable packaging. With a history spanning 50 years, Corplex rebranded in 2020 after being acquired by Olympus Partners. The company is dedicated to sustainability and excellence, establishing itself as a trusted name in the Reusable Transport Packaging...

Bespoke Customer Service training programme for GTT

Pink Elephant EMEA builds on the success of a GTT’s customer service offering with a bespoke virtual training programme. Find out more below about the objectives, challenges, and successes of delivering a training programme to 250+ GTT employees, in three countries, across three time zones. Find Out More about Customer...

AON optimises ITSM and UX

Aon PLC, a leading British-American multinational professional services firm, offers a wide range of financial risk-mitigation products, including insurance, pension administration, and health insurance plans. To continue delivering exceptional service across its global operations, Aon sought to transform its IT Service Management (ITSM) practices and enhance the user experience. The...