Zoeken Over Contact
Vragen? staat klaar om je vragen zo snel mogelijk te beantwoorden
Email
X

Hoe kunnen we je helpen?

Welkom bij Pink Academy! Wij bieden een uitgebreid scala aan ITSM- en ESM-diensten die zijn ontworpen om de digitale transformatie van uw organisatie te ondersteunen.

Of u nu op zoek bent naar deskundig ITSM-advies, geavanceerde technologische oplossingen, bekroonde trainingen of praktische IT-ondersteuning, verken onze website en gebruik het zoekveld om eenvoudig de bronnen, inzichten en diensten te vinden die u nodig hebt.

SIAM® Foundation Virtual

E-Learning: Virtual | Tijdsduur: 2 days | €1499

Service Integration and Management (SIAM) is een methodologie die wordt gebruikt om meerdere serviceproviders te beheren en deze naadloos te integreren om een ​​enkele zakelijke IT-organisatie te bieden.

SIAM heeft een ander niveau van focus dan traditionele multi-sourced ecosystemen met één klant en meerdere leveranciers. Het biedt governance, beheer, integratie, zekerheid en coördinatie om ervoor te zorgen dat de klantorganisatie maximale waarde haalt uit haar serviceproviders.

Service Integration and Management (SIAM) heeft ook een synoniem: multi-sourcing integratie (MSI). In het kader van deze certificering wordt alleen de term Service Integration and Management gebruikt.

Waarom SIAM?

De voordelen van de SIAM-aanpak zijn verreikend. Van kostenreductie tot verbeterde service voor gebruikers en betere toegang tot expertise bij leveranciers, SIAM stelt een organisatie in staat om de vruchten te plukken van het kunnen kiezen van leveranciers. Tegelijkertijd zorgt het ervoor dat er consistentie ontstaat, processen helder en afgesproken zijn en dat governance alles onder controle houdt.

De BCS EXIN SIAM® Foundation test de kennis en het begrip van een kandidaat van de terminologie en de kernprincipes. Deze SIAM®-certificering omvat thema’s als: potentiële voordelen en de uitdagingen en risico’s van het implementeren van Service Integration and Management.

SIAM ™ -certificering is een handelsmerk van EXIN Holding BV.

De SIAM®-certificering omvat ook voorbeelden van implementatiestructuren, governance, tooling en gegevensoverwegingen en de gangbare processen die in een SIAM-ecosysteem worden gebruikt. Een kandidaat die met succes de BCS EXIN SIAM® Foundation voltooit, weet hoe Service Integration and Management bedrijfswaarde oplevert en kan bijdragen aan de implementatie en het gebruik van SIAM in een organisatie

Doelgroep:

De training SIAM™ is bedoeld om inzicht te geven in de basisprocessen van servicemanagement en is daarom geschikt voor eigenlijk alle professionals die geïnteresseerd zijn in de praktijken van SIAM™ of die deze methodologie willen implementeren in een organisatie. Verder is deze SIAM™-certificering bedoeld voor leveranciers die dienstenintegratie- en beheermodellen willen implementeren en beheren.

  • Begrijp de belangrijkste concepten en processen van SIAM die in organisaties worden gebruikt;
  • Breng een SIAM-ecosysteem tot stand om de middelen van de organisatie beter te organiseren;
  • Betere ondersteuning bieden tijdens een SIAM-implementatie door de belangrijkste overwegingen voor de belangrijkste processen te
  • begrijpen;
  • Risico’s in verband met Integrated Services en het SIAM-ecosysteem verminderen;
  • Verbind verschillende praktijken met SIAM om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
  • Services integreren door verschillende structuren te gebruiken op basis van SIAM-praktijken en -methodologie;
  • De belangrijkste fasen van SIAM-implementatie herkennen om de uitrol ervan beter te plannen;
  • Bepaal SIAM-rollen en verantwoordelijkheden in processen en de organisatie;
  • Selecteer beter de meest geschikte SIAM-praktijken in overeenstemming met de omgeving en volwassenheid van de organisatie

De SIAM®-certificering omvat ook voorbeelden van implementatiestructuren, governance, tooling en gegevensoverwegingen en de gangbare processen die in een SIAM-ecosysteem worden gebruikt. Een kandidaat die met succes de BCS EXIN SIAM® Foundation voltooit, weet hoe Service Integration and Management bedrijfswaarde oplevert en kan bijdragen aan de implementatie en het gebruik van SIAM in een organisatie

Doelgroep:

De training SIAM™ is bedoeld om inzicht te geven in de basisprocessen van servicemanagement en is daarom geschikt voor eigenlijk alle professionals die geïnteresseerd zijn in de praktijken van SIAM™ of die deze methodologie willen implementeren in een organisatie. Verder is deze SIAM™-certificering bedoeld voor leveranciers die dienstenintegratie- en beheermodellen willen implementeren en beheren.

  • Begrijp de belangrijkste concepten en processen van SIAM die in organisaties worden gebruikt;
  • Breng een SIAM-ecosysteem tot stand om de middelen van de organisatie beter te organiseren;
  • Betere ondersteuning bieden tijdens een SIAM-implementatie door de belangrijkste overwegingen voor de belangrijkste processen te
  • begrijpen;
  • Risico’s in verband met Integrated Services en het SIAM-ecosysteem verminderen;
  • Verbind verschillende praktijken met SIAM om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
  • Services integreren door verschillende structuren te gebruiken op basis van SIAM-praktijken en -methodologie;
  • De belangrijkste fasen van SIAM-implementatie herkennen om de uitrol ervan beter te plannen;
  • Bepaal SIAM-rollen en verantwoordelijkheden in processen en de organisatie;
  • Selecteer beter de meest geschikte SIAM-praktijken in overeenstemming met de omgeving en volwassenheid van de organisatie

Hoofdonderwerpen:

  • Inleiding tot service-integratie en -beheer
  • Roadmap voor service-integratie en beheerimplementatie
  • Service-integratie en managementrollen en verantwoordelijkheden
  • Service-integratie en beheerpraktijken
  • Processen ter ondersteuning van service-integratie en -beheer
  • Uitdagingen en risico’s voor service-integratie en beheer
  • Service-integratie en -beheer en andere praktijken

Examen informatie:

  • Examenvoucher (online-webcam)
  • Examenduur: 1 uur
  • Aantal vragen: 40 meerkeuzevragen
  • Score: 65%
  • Gesloten boek

Er zijn geen verplichte voorwaarden.

  • Overzicht

    De SIAM®-certificering omvat ook voorbeelden van implementatiestructuren, governance, tooling en gegevensoverwegingen en de gangbare processen die in een SIAM-ecosysteem worden gebruikt. Een kandidaat die met succes de BCS EXIN SIAM® Foundation voltooit, weet hoe Service Integration and Management bedrijfswaarde oplevert en kan bijdragen aan de implementatie en het gebruik van SIAM in een organisatie

    Doelgroep:

    De training SIAM™ is bedoeld om inzicht te geven in de basisprocessen van servicemanagement en is daarom geschikt voor eigenlijk alle professionals die geïnteresseerd zijn in de praktijken van SIAM™ of die deze methodologie willen implementeren in een organisatie. Verder is deze SIAM™-certificering bedoeld voor leveranciers die dienstenintegratie- en beheermodellen willen implementeren en beheren.

    • Begrijp de belangrijkste concepten en processen van SIAM die in organisaties worden gebruikt;
    • Breng een SIAM-ecosysteem tot stand om de middelen van de organisatie beter te organiseren;
    • Betere ondersteuning bieden tijdens een SIAM-implementatie door de belangrijkste overwegingen voor de belangrijkste processen te
    • begrijpen;
    • Risico’s in verband met Integrated Services en het SIAM-ecosysteem verminderen;
    • Verbind verschillende praktijken met SIAM om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
    • Services integreren door verschillende structuren te gebruiken op basis van SIAM-praktijken en -methodologie;
    • De belangrijkste fasen van SIAM-implementatie herkennen om de uitrol ervan beter te plannen;
    • Bepaal SIAM-rollen en verantwoordelijkheden in processen en de organisatie;
    • Selecteer beter de meest geschikte SIAM-praktijken in overeenstemming met de omgeving en volwassenheid van de organisatie
  • Leerdoelen

    De SIAM®-certificering omvat ook voorbeelden van implementatiestructuren, governance, tooling en gegevensoverwegingen en de gangbare processen die in een SIAM-ecosysteem worden gebruikt. Een kandidaat die met succes de BCS EXIN SIAM® Foundation voltooit, weet hoe Service Integration and Management bedrijfswaarde oplevert en kan bijdragen aan de implementatie en het gebruik van SIAM in een organisatie

    Doelgroep:

    De training SIAM™ is bedoeld om inzicht te geven in de basisprocessen van servicemanagement en is daarom geschikt voor eigenlijk alle professionals die geïnteresseerd zijn in de praktijken van SIAM™ of die deze methodologie willen implementeren in een organisatie. Verder is deze SIAM™-certificering bedoeld voor leveranciers die dienstenintegratie- en beheermodellen willen implementeren en beheren.

    • Begrijp de belangrijkste concepten en processen van SIAM die in organisaties worden gebruikt;
    • Breng een SIAM-ecosysteem tot stand om de middelen van de organisatie beter te organiseren;
    • Betere ondersteuning bieden tijdens een SIAM-implementatie door de belangrijkste overwegingen voor de belangrijkste processen te
    • begrijpen;
    • Risico’s in verband met Integrated Services en het SIAM-ecosysteem verminderen;
    • Verbind verschillende praktijken met SIAM om de dienstverlening van de organisatie te stimuleren en te verbeteren.
    • Services integreren door verschillende structuren te gebruiken op basis van SIAM-praktijken en -methodologie;
    • De belangrijkste fasen van SIAM-implementatie herkennen om de uitrol ervan beter te plannen;
    • Bepaal SIAM-rollen en verantwoordelijkheden in processen en de organisatie;
    • Selecteer beter de meest geschikte SIAM-praktijken in overeenstemming met de omgeving en volwassenheid van de organisatie
  • Programma

    Hoofdonderwerpen:

    • Inleiding tot service-integratie en -beheer
    • Roadmap voor service-integratie en beheerimplementatie
    • Service-integratie en managementrollen en verantwoordelijkheden
    • Service-integratie en beheerpraktijken
    • Processen ter ondersteuning van service-integratie en -beheer
    • Uitdagingen en risico’s voor service-integratie en beheer
    • Service-integratie en -beheer en andere praktijken

    Examen informatie:

    • Examenvoucher (online-webcam)
    • Examenduur: 1 uur
    • Aantal vragen: 40 meerkeuzevragen
    • Score: 65%
    • Gesloten boek
  • Voorvereisten

    Er zijn geen verplichte voorwaarden.

Beschikbare cursussen
Virtual
2 days
wo 17 sep
2025
Virtual
Virtual
Beperkte beschikbaarheid
€1499
Sorry, there are no available dates for this learning method at the moment. Please contact us for more information about this course.
Vraag in-company training aan

Ik wil graag meer informatie over de in-company opties voor de volgende training.:
SIAM® Foundation Virtual Virtual

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

Je cursus is toegevoegd aan je winkelwagen