Meet de volwassenheid van uw servicemanagementprocessen.
Denk aan procesprestaties, denk aan roze. Laat Pink Elephant de volwassenheid van een willekeurig aantal van uw ITSM-processen analyseren met PinkScan, de enige onafhankelijke en objectieve beoordelingsdienst in zijn soort.
Alle bedrijven zijn zich waarschijnlijk bewust van hun IT-procesmogelijkheden. Maar wat niet meteen duidelijk is, is of deze processen op hun optimale niveau werken, of hoe ze wijzigingen kunnen aanbrengen om hun prestaties te verbeteren. Kwalitatieve meting is onmisbaar voorgoed management, vooral in de huidige competitieve omgeving waarin IT efficiënte en kosteneffectieve diensten aan het bedrijf moet leveren.
De op maat gemaakte service van Pink Elephant biedt een onafhankelijke, objectieve beoordeling van de ITSM-procesvolwassenheid van uw organisatie, met behulp van ITIL® Best Practices.
Of het nu gaat om interne serviceverbetering, het behalen van een kwaliteitsnorm of het voldoen aan compliance voorschriften, het hebben van een benchmark van de huidige volwassenheid is essentieel voor elk verbeterprogramma.
PinkScan stelt per gebied een target benchmark op (afgesproken met de opdrachtgever) en voert vervolgens een uitgebreide assessment uit. De kloof tussen de benchmark en de huidige staat van de service, of de gap-analyse, geeft vervolgens aan welke gebieden en processen prioriteit moeten krijgen voor verbetering. Hieronder vindt u meer informatie over wat de service inhoudt.
PinkScan gebruikt een volwassenheidsschaal van 1-5, gebaseerd op het Capability Maturity Model ontwikkeld door het Carnegie Mellon Software Engineering Institute. Het CMM-model om procesvolwassenheid uit te drukken is de definitieve referentie in de branche geworden en Pink Elephant was de eerste organisatie die CMM specifiek gebruikte om IT-servicemanagementprocessen te beoordelen.
De standaard PinkScan-beoordelingsservice biedt een basis van de volwassenheid van ITSM-processen en maakt het mogelijk weloverwogen beslissingen te nemen om voortdurende serviceverbetering te stimuleren.
Zodra de streefbenchmarks zijn overeengekomen tussen de Pink Elephant-consultant en de klant, wordt de ITSM-procesevaluatie uitgevoerd door middel van gestructureerde interviews met operationele en strategische medewerkers.
Er wordt zicht verkregen op de IT-servicemanagementorganisatie en er wordt gekeken naar het culturele klimaat. Op basis van de interviews, onze ervaring en uitgebreide ITIL-kennisbasis, wordt een beoordelingsrapport opgesteld met de basisvolwassenheidsniveaus van elk proces in omvang en observaties van de huidige activiteiten.
De eerdergenoemde gap-analyse benadrukt prioritaire gebieden en processen voor verbetering.
Het rapport is de kritische output van PinkScan. We zullen gedetailleerd beschrijven wat er met elk proces moet worden gedaan om het op het afgesproken benchmarkniveau te brengen. Dus als Incident Management bijvoorbeeld een 2 scoort, en de vereiste benchmark een 3, ontvang je een lijst met actiepunten om het niveau te verhogen.
Daarnaast zullen we ook ‘quick wins’ gedetailleerd beschrijven: suggesties die u snel en tegen lage kosten doet en waarvan uw klanten onmiddellijk profiteren.
Deze aanbevelingen moeten de basis vormen van elk gepland service-verbeteringsprogramma of ITIL-implementatieproject.
De PinkSCAN-service is onafhankelijk van alle hardware- en softwareleveranciers, dus er zijn GEEN verborgen agenda’s in een van de aanbevelingen. Ons enige doel is om processen te verbeteren die de organisatie het beste ten goede komen.
"*" geeft vereiste velden aan